شناسهٔ خبر: 23669284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی:

۸۰ درصد تسهیلات بانکی زلزله‌زدگان خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: تاکنون ۸۰ درصد تسهیلات بانکی زلزله‌زدگان استان تخصیص یافته است.

صاحب‌خبر -

حسین عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه ۲۸۳ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده ناشی از زلزله خراسان شمالی تصویب‌شده است، اظهار کرد: پس از گذشت هشت ماه از زلزله در خراسان شمالی تاکنون ۸۰ درصد این میزان تسهیلات تخصیص یافته است.

عظیمی افزود: به‌منظور دریافت ۲۰ درصد باقی‌مانده تسهیلات برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سوی دو بانک عامل در حال پیگیری هستیم.

وی افزود: همچنین ۷۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب تملک برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله ۲۳ اردیبهشت‌ماه امسال ابلاغ‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: سازمان مدیرت برنامه‌ریزی استان برای تخصیص سایر اعتبارات پیگیر است تا پایان امسال ۱۰۰ درصد آن دریافت شود.

عظیمی بابیان اینکه مدیریت بحران در چهار بخش پیشگیری و آمادگی، مقابله در رخدادها، بازسازی و باز توانی آمادگی لازم را دارد، گفت: بیشتر اقدامات مدیریت بحران در بخش پیشگیری، پیش‌بینی و آمادگی است.

وی مطرح کرد: به‌منظور پیشگیری و آمادگی در مواقع بحرانی آموزش‌های مدیریتی لازم برای دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در ادامه گفت: تمامی دستگاه‌های امدادی، اورژانس و خدماتی استان برای ترددهای بین‌راهی و بین‌شهری در فصل زمستان از آمادگی لازم در مواقع بحرانی برخوردار هستند.

نظر شما