شناسهٔ خبر: 23669206 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رالی داکار|راننده ۵۵ ساله قهرمان بخش اتومبیل شد/ فاتحان بخش‌های موتورسیکلت و کامیون مشخص شدند

R1015159/P35350/S3,28/CT1

چهلمین دوره مسابقات اتومبیلرانی رالی داکار در شهر «کودوبا» کشور آرژانتین برگزار شد و با قهرمانی کارلوس ساینس، راننده ۵۵ ساله تیم پژو در بخش اتومبیل به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چهاردهمین و آخرین مرحله از چهلمین دوره مسابقات اتومبیلرانی رالی داکار در شهر «کودوبا» کشور آرژانتین برگزار شد و با قهرمانی کارلوس ساینس، راننده 55 ساله تیم پژو به پایان رسید تا این خودروساز فرانسوی با قهرمانی از داکار کنار بکشد.  

در بخش اتومبیل،‌ ژینیه دویلیه، راننده اهل آفریقای جنوبی تیم «تویوتا گازو» با زمان یک ساعت و 26 دقیقه و 29 ثانیه، زودتر از سایر حریفان از خط پایان گذشت و استفان پیترهانسل از تیم پژو دوم شد. ناصر العطیه نیز با تویوتا به مقام سوم مرحله آخر رسید.

در دره بندی کلی اما کارلوس ساینس، راننده اسپانیایی تیم «پژو توتال» با زمان 49 ساعت و 16 دقیقه و 8 ثانیه برای دومین بار به عنوان قهرمانی رالی داکار رسید. او در سال 2010 با فولکس واگن، قهرمان شده بود. ناصر العطیه نیز در جایگاه دوم قرار دارد.

در بخش موتور، کوسن بناویدس، راننده آرژانتینی تیم «مانستر انرژی هوندا» با زمان یم ساعت و 26 دقیقه و 41 ثانیه اول شد و توبی پرایس از تیم «ردبول کی تی ام» به مقام دوم رسید. در رده بندی نهایی، ماتیاس والکنر راننده اتریشی تیم «رد بول کی تی ام» با زمان 43 ساعت و 6 دقیقه و یک ثانیه در جایگاه نخست قرار دارد و قهرمان شد. کوین بناویدس و توبی پرایس هم دوم و سوم شدند.  

در بخش کواد، ایگناسیو کاساله، راننده شیلیایی تیم «کاساله ریسینگ» با زمان یک ساعت و 43 دقیقه و 25 ثانیه به مقام نخست رسید. در دره بندی کلی بخش کواد، ایگناسیو کاساله با زمان 53 ساعت و 47 دقیقه و 4 ثانیه قهرمان شد و نیکولاس کاویگلیاسو از آرژانتین در رده دوم قرار دارد.

در بخش کامیون هم رانندگان هلندی و بلژیکی تیم «پترونای دروی ایوکو» با زمان یک ساعت و 39 دقیقه و 47 ثانیه، اول شدند اما در رده بندی نهایی ادوارد نیکولایف، اوگنی یاکوولف و ولادیمیر ریباکوف از تیم کاماز-مستر به عنوان قهرمانی رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما