شناسهٔ خبر: 23669121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ضعف ستاد مدیریت بحران استان بوشهر در پدیده گرد و غبار ‌

مدیریت بحران استان بوشهر در پدیده گردو غبار روزهای گذشته از همه جوانب بسیار ضعیف عمل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ طوفان، سیل، زلزله، آتش سوزی،گردو غبار زیاد از جمله بلایای طبیعی هستند که وقوع آنها حوادثی را هم در پی دارد اما برای مقابله با این بلایا و حوادث، تشکیل ستاد بحران در هر شهرستانی برای بررسی و رسیدگی الزامی است.

در فصل های مختلف  به هنگام حوادث طبیعی امثال گردو غبار، که در سلامت مردم خسارات زیادی را به دنبال دارد ستاد بحران هر شهرستان اولین مرجعی است که باید از همه ابعاد خسارات وارده را بررسی و برای مقابله و رفع آنها توسط دستگاه های عضو این ستاد اقدام کند.

اما در روزگذشته که استان بوشهر و شهرستانهای آن را گردو غبار محاصره کرده بود باید دید که ستاد بحران در شهرستانها چقدر فعال بوده و آمادگی آنها در مقابل حوادث ناگوارتر چگونه ارزیابی می شود.

این ستاد باید در روزگذشته نسبت به تصمیم گیری تعطیلی مدارس اقدام می نمود که دانش آموزان تمامی مدارس در نوبت صبح در کنار ایستگاه ها جهت رفتن مدرسه بایدخبر دار شوند که مدارس آنها تعطیل شده است.

این امر باعث شد تا برخی دانش اموزان  بدون تجهیز وسایلات بهداشتی روانه مدرسه خود و در کنار هزینه های انجام شده به درب بسته مدرسه مواجه شوند.

در اینگونه مواقع باید همه جوانب را سنجید و دید که بیشترین خسارات وارد شده در چه زمینه هایی است تا برای حل آنها تلاش شود.

این گرد و غبار که مهمان همه ساله بوشهری ها می باشد استان را با چالش رو کرده و سبب به وجود آمدن مشکلاتی در بخش ها و بعضی از مراکز شد و وضعیت گرد و خاک و ریزگردها در استان  از هشت برابر میزان استاندارد آن فراتر رفته و شاهد رخداد حوادثی در گوشه و کنار بودیم.

در چنین مواقعی باید با مدیریت قوی مشکلات مردم را حل کرد که بی شک وقوع هر یک از بلایای طبیعی خساراتی راهم به دنبال دارد اما دستگاه ها با وظایفی که بر عهده دارند برای خدمت به مردم وشهر باید اقدام کنند.

تشکیل ستاد بحران نباید مستلزم وقوع چنین حوادثی باشد و این ستاد می بایست همیشه آماده باشد و پیش بینی های لازم را جهت پیشگیری روز های اینده انجام دهد.

انتهای پیام/

نظر شما