شناسهٔ خبر: 23669027 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل استاندارد کرمانشاه خبر داد:

صدور گواهینامه مصرف بهینه انرژی برای 25 واحد تولیدی کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از صدور گواهینامه انطباق با معیار مصرف بهینه و استاندارد انرژی برای 25 واحد تولیدی و صنعتی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمود رضا نیازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال، 64 مورد بازرسی فنی به منظور استانداردسازی از واحدهای صنعتی انرژی بر استان نظیر صنایع سیمان، فولاد، آجر، صنایع لبنی، کمپوت و کنسرو، روغن موتور، پالایشگاه ها، صنایع پتروشیمی و ... بعمل آمده است.
وی خاطرنشان کرد: 92 واحد صنعتی و تولیدی در استان کرمانشاه هم اکنون مشمول مقررات اجباری استانداردهای معیار مصرف انرژی هستند که مابقی نیز تا پایان سال جاری مورد بازرسی فنی قرار می گیرند.
نیازی افزود: اعتبار این گواهینامه ها یکساله است و در صورت عدم انطباق معیار مصرف انرژی در واحد تولیدی با استانداردهای مربوطه، ضمن مشاوره های فنی ازسوی بازرسان، واحد تولیدی مکلف خواهند بود در بازه زمانی نسبت به رفع نقص اقدام نماید.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه یادآور شد: در صورت اصلاح نشدن مصرف انرژی، مطابق ماده 26 قانون اصلاح الگوی مصرف، واحد مربوطه به وزارت نفت و وزارت نیرو برای اعمال جرایم، معرفی خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: بازرسان طرح با حضور در واحد تولیدی میزان انرژی مورد نیاز برای تولید را بررسی و با میزان مصرف انرژی واحد تولیدی انطباق می دهند و در صورت منطبق نبودن، علت مصرف را به مدیران واحد تولیدی اعلام می کنند تا اصلاح آن صورت پذیرد.
نیازی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت کاهش مصرف انرژی است، خاطرنشان کرد: نظارت بر مصرف انرژی واحدهای تولیدی و خدماتی مشمول یکی از راه های رسیدن به این هدف است.
وی در پایان و با بیان اینکه روند فعلی مصرف انرژی، تهدیدی جدی برای سرمایه های ملی و محیط زیست تلقی شده، ادامه داد: یکی از راهکارهای اساسی کاهش این تهدید و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توجه ویژه به بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی و صنایع انرژی‌بر است.
در استان کرمانشاه بالغ بر 950 واحد تولیدی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند که نیمی از آن ها در شهر کرمانشاه قرار دارد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما