شناسهٔ خبر: 23668260 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

گفت‌وگو با صمد نیکخواه بهرامی، لژیونر باسابقه بسکتبال ایران در چین

نگران تداوم روند «مشحونیسم» در بسکتبال بودیم

لژیونر باسابقه بسکتبال ایران در چین می گوید: خیلی خوشحالم که یک مدیر بسکتبالی انتخاب شده است. ما نگران بودیم که همان روند «مشحونیسم» و سبک اداره خانوادگی و شخصی مشحون در بسکتبال ادامه یابد، اما خوشبختانه با انتخاب طباطبایی این نگرانی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین به نقل از روزنامه ایران، مجمع فدراسیون بسکتبال روز شنبه 23 دی ماه برگزار و رامین طباطبایی به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شد. رئیس جدید چهارشنبه گذشته در گفت‌وگویی اعلام کرد که 2 ستاره بسکتبال به تیم ملی بازخواهند گشت. به گفته طباطبایی، این دو ستاره صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی هستند. بازیکنانی که به عنوان لژیونرهای باتجربه بسکتبال ایران در لیگ چین بازی می‌کنند و صمد نیکخواه بهرامی 2 سالی است که بنا به دلایلی در تیم ملی حضور ندارد اما به گفته رئیس جدید، قرار است این بازیکن باتجربه به تیم ملی بازگردد. 2 ستاره‌ای که با وجود بالارفتن سن‌شان، همچنان می‌درخشند و در آخرین بازی باشگاهی‌شان هم در ترکیب تیم‌های باشگاهی‌شان مؤثر بودند. تیم‌های بسکتبال جیانگسو و سیچوان با صمد و حامد روز جمعه در ادامه رقابت‌های لیگ بسکتبال چین به مصاف رقبا رفتند که تیم جیانگسو برابر گوانگدونگ در حالی شکست خورد که صمد ۲۳ امتیاز و ۵ ریباند در ۳۶ دقیقه حضورش به ثبت رساند. در دیگر دیدار هم سیچوان با حدادی تیم  جیانگسو دراگونز را شکست داد و حدادی در این دیدار دبل دبل کرد و ۲۶ امتیاز، ۲۰ ریباند، ۵ پاس منجربه گل و یک بلاک شات در ۳۶ دقیقه کسب کرد. به بهانه بازگشت این دو ملی‌پوش، خبرنگار «ایران» گفت‌وگویی با صمد نیکخواه بهرامی داشته و او علاوه بر پاسخ به سؤالاتی درخصوص بسکتبال، درباره حادثه متأثرکننده کشتی سانچی که منجر به فوت 30 نفراز هموطنانمان شد هم صحبت کرده است.

در ابتدا در مورد لیگ چین و شرایط تیم «جیانگسو تونگشی» برای ما بگویید.
دور برگشت از مسابقات لیگ چین در حال برگزاری است و حقیقتاً سطح مسابقات در لیگ چین بسیار بالاست. 20 تیم در لیگ این کشور حضور دارند که همه این تیم‌ها کیفیت و قدرت بالایی دارند. تیم ما در میانه جدول قرار دارد و تلاش ما حضور در پلی‌آف است، البته برای رسیدن به پلی‌آف کار سختی در پیش داریم. گرچه حضور در پلی‌آف دور از دسترس نیست و روی کاغذ تیم جیانگسو شانس حضور در پلی‌آف را دارد.
 

از حضور در چین راضی هستی؟
4 سالی است که در چین زندگی می‌کنم و در اینجا آرامش زیادی دارم. با گذشت این سال‌ها به زندگی در چین عادت کردم، البته زندگی در چین سخت است و اینجا مشکلاتی دارم. دوری از خانواده و کیفیت بد غذا در اینجا از جمله مشکلاتم است که این موضوعات شرایط را برایم سخت می‌کند اما به هر حال ورزش حرفه‌ای همین است و باید با این مسائل کنار بیایم. البته بجز این موارد، زندگی در چین جذابیت‌های خاصی هم برای من دارد؛ بسکتبال در چین علاقه‌مندان زیادی دارد و علاوه بر این چین از لیگ منظمی برخوردار است و اینها قسمت جذاب زندگی من در چین به حساب می‌آید.
 

مجمع فدراسیون بسکتبال هم برگزار و طباطبایی به عنوان رئیس جدید انتخاب شد. چه نظری درخصوص این انتخاب داری؟
خیلی خوشحالم که یک مدیر بسکتبالی انتخاب شده است. طباطبایی مشکلات بسکتبال را می‌داند و قطعاً می‌تواند در رفع این مشکلات کمک کند و بسکتبال را به روزهای خوش خود بازگرداند. ما نگران بودیم که همان روند «مشحونیسم» در بسکتبال ادامه یابد و سبک اداره خانوادگی و شخصی مشحون در بسکتبال تمام نشود (باخنده) اما خوشبختانه با انتخاب طباطبایی این نگرانی ما به پایان رسید. تغییرات جدید و حضور طباطبایی بعد از 16 سال اتفاق بسیار خوبی برای بسکتبال محسوب می‌شود و ما با حضور رئیس جدید با تفکرات جدیدی روبه‌رو خواهیم شد که قطعاً مثبت خواهد بود. طباطبایی می‌تواند از حضور کارشناسان توانمند در فدراسیون بهره ببرد تا بتوانیم بسکتبال را با صد درصد توان جلو ببریم و به روزهای خوب گذشته بازگردانیم. بسکتبال ما 6 سال گذشته احترام زیادی در جامعه داشت و این امید وجود دارد که با حضور مدیر جدید به 6 سال گذشته بازگردیم. برای رسیدن به این جایگاه نیازمند کمک تمامی اهالی بسکتبال هستیم و من هم به عنوان عضو کوچکی از این خانواده چه باشم و چه نباشم، تلاش خواهم کرد تا به بسکتبال ایران کمک کنم.
 

طباطبایی، شما و حامد حدادی را به تیم ملی دعوت و اعلام کرد که ما باید از تمام ظرفیت هایمان استفاده کنیم. به نظر می‌رسد که پس از 2 سال دوری شاهد حضورت در تیم ملی خواهیم بود.
به خاطر این موضوع از طباطبایی ممنونم، او لطف کرده که پس از انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون تلاش می‌کند تا جامعه بسکتبال همانند گذشته همدل شود. این موضوع نشان می‌دهد که زحمات ما از سوی رئیس جدید نادیده گرفته نمی‌شود. باید ببینیم که چه کسی به عنوان مربی تیم ملی انتخاب می‌شود که این موضوعات به من مربوط نمی‌شود اما به عنوان بازیکن خوشحالم که در فهرست تیم ملی قرار گرفتم و امیدوارم که به عنوان یک سرباز بتوانم به تیم ملی کمک کنم. 2 سالی بود که از تیم ملی دور بودم و این چند سال برای من بسیار سخت گذشت.

نظر شما