شناسهٔ خبر: 23667931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی استاندار:

سهم بانوان هرمزگان در اقتصاد مورد توجه قرار نگرفته است

بندرعباس- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری هرمزگان با اشاره به نقش مهم بانوان در توسعه اقتصادی، گفت: بانوان استان سهم عظیمی در اقتصاد دارند اما آنگونه که شایسته آنها بوده، مورد توجه قرار نگرفته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی شامگاه شنبه درششمین نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده هرمزگان اظهار داشت: ظرفیت اشتغال بانوان استان بیش از هزاران فرصت شغلی است که می توان با توسعه مشاغل خانگی و کسب وکارهای خرد و کوچک ، گام های مهمی جهت اشتغالزایی این قشر برداشت.
وی ادامه داد: حمایت ازصنایع دستی و کسب کارهای خرد به عنوان صنعتی مستقل و بومی، نقش مهمی در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی جوامع برای بانوان دارد.
این مقام مسئول تاکید کرد: توسعه و سرمایه‌ گذاری درصنایع دستی و کسب کارهای خرد همواره به عنوان یکی از راه‌ های ارزان و مناسب برای اشتغالزایی مطرح بوده که باید از آن بهره برد.
اکرمی در این نشست بر حضور نمایندگانی از اقشار جامعه مدنی، دانش آموزان و دانشجویان و زنان سرپرست خانوار در این کارگروه تاکید کرد.
این مقام مسئول بیان داشت: مشکلات این اقشار باید از دید خوشان رصد شود، زیرا که نوشتن و طرح برنامه برای این گروه بدون نظر آنها ، اقدامی صحیح و قابل قبولی نیست.
مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری هرمزگان نیز در این نشست بر حمایت از اشتغال بانوان فعال در حوزه صنایع دستی، گردشگردی و صنایع غذای وی کسب کارهای خرد و کوچک تاکید کرد.
زهرا یعقوب نژاد گفت: راه اندازی بازارچه های فصلی و هفتگی می تواند در فصل های مختلف سال برای اشتغال بانوان بسیار موثر باشد.
وی اضافه کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در نظر دارد شاخص ارزیابی عمومی برای همه دستگاه های اجرایی در حوزه بانوان و خانواده تدوین کند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد :از این پس کارشناسان این دفتر به طور مستمر بازدید و بازرسی هایی از فعالیت های حوزه زنان و خانواده دستگاه های اجرایی خواهند داشت.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی **انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*

نظر شما