شناسهٔ خبر: 23667274 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

تهران - ایرنا - نشست کارگروه تعیین رژیم حقوقی دریای خزر در ماه آینده در باکو ، اعلام 13دستگاه مقصر در حادثه پلاسکو ، صدور54کیفر خواست برای متهمان ناآرامی های اخیر و حمایت حزب دمکرات مسیحی آلمان از برجام، مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
**تهران-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موسیقی ایرانی با نمایه ای شناخته می شود که نمایی از ملیت و ایرانیت ما است؛ همانگونه که زبان، نمایه و نوایی از ایرانیت مااست، در فراز و فرودهای ایران، کشور ما با موسیقی و نوای موسیقایی به حیات خود ادامه داد.

**باکو-معاون وزیرخارجه جمهوری آذربایجان گفت:نشست کارگروه تعیین رژیم حقوقی دریای خزر متشکل از نمایندگان پنج کشورحاشیه خزر، ماه آینده برگزار می شود.

**تهران-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن انتشار فیلمی از جلسه شنبه خود با تعدادی از فعالان حوزه کسب و کارهای نوپا، در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: رفع مشکل کسب وکارهای نوپا را پیگیر خواهم شد.

**اهواز-معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی در خوزستان با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی وحل مشکلات این استان تعامل ومشارکت داشته باشند.

**تهران-دادستان تهران گفت:هیات کارشناسی 13 دستگاه در حادثه پلاسکو را مقصر اعلام کرده است.

**تهران-معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با هیات رسانه‌ای اندونزی بر تقویت و گسترش همکاری های رسانه ای میان دو کشور تاکید کرد.

**مادرید-«محمد زارعی» محقق ایرانی دانشگاه بارسلون اسپانیا، عوامل جدید درگیر در ایجاد کبد چرب بیماران غیرالکلی را که امروزه بیماری فراگیری در سراسر جهان است، کشف کرد.

**تهران -دبیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در آیین اختتامیه این رویداد با بیان اینکه هنرمندان برغم مشکلات در حوزه موسیقی پای کارهستند گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تعامل با دولت و دیگر نهادهای حکومتی برای مرتفع کردن مشکلات و دغدغه های این قشر شریف گامهای اساسی بردارد.

**بیرجند-امدادگر‌ان هلال احمر 9 کوهنورد را که در ارتفاعات نایبند مفقودشده بودند،پس از ساعت ها جستجو نجات دادند.

اخبار خارجی
**********
**وین-سخنگوی سیاست خارجی حزب 'اتحاد دموکرات مسیحی' - بزرگترین حزب پارلمان - آلمان تاکید کرد که توافق هسته ای با ایران جنبه های مثبتی دارد و نباید به خطر انداخته شود.

**تهران-شهرهای مختلف آمریکا در اولین سالگرد آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ شاهد تظاهرات گسترده صدها هزار نفری بود.

**تهران-ادامه بن بست میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و قانونگذاران جمهوریخواه با دموکرات ها تعطیلی بخش هایی از دولت این کشور را به روز دوم کشاند.

**تهران-هزاران نفر در تل آویو علیه سیاست های نخست وزیر رژیم صهیونیستی و فساد مالی وی تظاهرات کردند.

**تهران-خبرگزاری آناتولی گزارش داد: پنتاگون در پی آغاز عملیات ترکیه علیه شبه نظامیان کرد در سوریه از همه طرف ها خواست از وخامت اوضاع جلوگیری کنند.

**الجزیره-«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در دیدار «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا درقاهره، روابط کشورش با آمریکا را راهبردی دانست.

**تهران-منابع خبری اعلام کردند که درجریان حمله شامگاه شنبه مهاجمان به هتل اینترکنتیننتال در کابل افغانستان تاکنون پانزده نفر جان خود را از دست داده و دستکم دو نفر از مهاجمان نیز کشته شده اند.

**مسکو -ارتشبد 'والری گراسیموف' رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه و ژنرال 'جوزف دانفورد' رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا تلفنی درخصوص اوضاع سوریه تبادل نظر کردند.

**دمشق-رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت که موفق نشدن دشمنان درصحنه نظامی علیه سوریه به معنای پایان توطئه نیست و غرب به دنبال فتنه جدید دیگری است.

**تهران-جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با سفر «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه مخالفت کرد.

**بغداد-حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در دیدار نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با وی، برحفظ یکپارچگی این کشور تاکید کرد.
شبک**1392**تنظیم و انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما