شناسهٔ خبر: 23667258 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

در گفت و گو با میزان تشریح شد

دلایل ایجاد اختلال در پرداخت یارانه برخی از مددجویان کمیته امداد/ تجمیع یارانه و مستمری در حساب امداد ولایت مددجویان

خبرگزاری میزان- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) دلایل ایجاد اختلال در پرداخت یارانه برخی از مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

یارانه فاطمه رهبر در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: با توجه به راه اندازی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، از چند ماه قبل تصمیم گرفته شد که هر گونه پرداخت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از طریق صندوق امداد ولایت صورت گیرد.

وی افزود: از چند ماه قبل با هماهنگی با مددکاران کمیته امداد، کار اطلاع رسانی این موضوع به خانواده‌های تحت پوشش انجام شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به ارائه کارت‌های صندوق ولایت به سرپرستان خانوار اظهارکرد: بخش قابل توجهی از سرپرستان خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کارت‌های صندوق ولایت خود را دریافت کرده اند.

رهبر ادامه داد: به دلیل پراکندگی جغرافیایی مددجویان و به این خاطر که برخی از این اقشار در مناطق صعب العبور زندگی می‌کنند، دسترسی به تمام مددجویان دشوار بود، اما در این شرایط نیز مددکاران کمیته امداد اقدامات لازم برای اطلاع رسانی به خانواده‌ها را انجام دادند.

وی با ارائه آماری از خانوار‌هایی که موفق به دریافت کارت‌های ویژه صندوق ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) شده اند خاطرنشان کرد: در استان‌هایی مانند تهران، کارت مربوط به صندوق ولایت مددجویان کمیته امداد در مرداد و شهریور ماه به آن‌ها ارائه شد و برخی استان‌هایی که اعلام کرده بودند برای این کار نیاز به زمان بیشتری دارند، کارت‌های خود را در آذرماه تحویل گرفتند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: بیش از ۹۹ درصد از مددجویان کمیته امداد کارت مربوط به دریافت یارانه خود را دریافت کرده اند و در این زمینه با مشکل مواجه نیستیم.

رهبر با اشاره به آغاز واریز مستمری مددجویان به حساب صندوق ولایت آن‌ها اذعان کرد: در دی ماه، برای نخستین بار مستمری به همراه یارانه مددجویان در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفت و پس از آن، این مبالغ به صورت تجمیع شده به کارت صندوق امداد ولایت مددجویان واریز شد.

وی تاکید کرد: در پرداخت مستمری مددجویان هیچ اشکالی به وجود نیامده و تنها عده اندکی از مددجویان یارانه خود را دریافت نکرده اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص وضعیت افرادی که موفق به دریافت یارانه خود نشده اند بیان کرد: برخی از خانواده‌ها از جمله خانواده افراد زندانی، زن در کمیته امداد به عنوان سرپرست به حساب می‌آید، اما حساب یارانه آن‌ها متعلق به مرد خانواده که در زندان به سر می‌برد است. این خانواده‌ها در حال حاضر با مشکلاتی مواجه شده اند.

رهبر افزود: به دنبال این هستیم که با همکاری سازمان هدفمندی یارانه ها، تکلیف خانواده‌هایی را که حساب یارانه آن‌ها با حساب کمیته امدادشان متفاوت است مشخص کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پس از برطرف شدن مشکل خانوار‌های این چنینی یارانه آن‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد گفت: تعداد افرادی که اکنون با مشکل مواجه شده اند چندان زیاد نیستند و این خانواده‌ها نیز پس از حل مشکلی که اکنون دارند، یارانه‌های قبلی خود را دریافت خواهند کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته به منظور برطرف کردن مشکل اختلال در پرداخت یارانه مددجویان کمیته امداد اظهارکرد: به دنبال برطرف کردن اختلالات ایجاد شده در پرداخت یارانه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) هستیم و مددجویان نباید از این بابت نگران باشند.

رهبر در خصوص وضعیت خانواده‌هایی که تمام اعضای آن‌ها تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیستند تصریح کرد: در برخی از خانواده‌ها به دلایل مختلف از جمله عبور سن فرزندان ذکور از سن ۱۸ سالگی و...، از یک خانواده تنها چند تن تحت پوشش کمیته امداد هستند. این خانواده‌ها نیز به طور مستقیم یارانه خود را از ستاد هدفمندی یارانه‌ها دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما