شناسهٔ خبر: 23667099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار هرمزگان خبرداد؛

تحقق ۵۷ درصدی تعهد دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال در هرمزگان

خبرگزاری شبستان: استاندار هرمزگان از تحقق ۵۷ درصدی تعهد دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال در هرمزگان خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان در راستای اشتغالزایی بیشتر توسعه یابند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی استانداری، دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان با تاکید بر لزوم اهتمام و همکاری ویژه دستگاه‌های اجرایی هرمزگان برای ایجاد اشتغال در استان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دستگاه‌های اجرایی هرمزگان با ایجاد 15 هزار و 800 شغل که در سامانه به ثبت رسیده است، 57 درصد تعهد ایجاد اشتغال استان را محقق کرده‌اند.

 

وی افزود: 900 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از منابع مختلف به هرمزگان تخصیص یافته که اولویت آن با طرح‌های روستایی است و امیدواریم با این منابع بتوانیم حرکت خوبی را در استان ایجاد کنیم.

 

دکتر همتی ادامه داد: در طرح کارورزی نیز سهمیه جذب سه هزار و 900 فارغ‌التحصیل دانشگاهی به هرمزگان اختصاص یافته که در صورت جذب کارورزان توسط بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان، تا شش ماه حقوق آنها توسط دولت پرداخت می‌شود و تا دو سال نیز حق بیمه این افراد را دولت پرداخت می‌کند.

 

همتی تصریح کرد: طرح کارورزی منجر به ایجاد اشتغال مناسبی برای جوانان تحصیل کرده جویای کار در استان می‌شود که از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی می‌خواهیم تا این افراد را با توجه به امتیازاتی که دولت در نظر گرفته، جذب کنند.

 

وی بر لزوم توجه به اشتغالزایی شرکت‌های دانش بنیان در هرمزگان تاکید کرد و بیان کرد: از پارک علم و فناوری هرمزگان انتظار داریم، در زمینه تولید و علم و فناوری تمامی استعدادهای استان را به سمت شکوفایی و تحقق اقتصاد دانش بنیان هدایت کند.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با توسعه شرکت‌های دانش بنیان شاهد اشتغالزایی و تولید محصولات با بهره‌وری مناسب برای مصرف کنندگان خواهیم بود.

 

 

 

نظر شما