شناسهٔ خبر: 23667087 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

با موضوع نقد مبانی فکری وهابیت و داعش:

اولین مدرسه زمستانی کلام اسلامی در زاهدان برگزار می شود

حوزه/ رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری اولین مدرسه زمستانی کلام اسلامی با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی در دانشگاه سیستان و بلوچستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین رضا برنجکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که این طرح برای اولین بار است که تحت عنوان مدرسه زمستانی کلام اسلامی در کشور برگزار می شود، ابراز داشت: تاکنون به همت انجمن کلام ما سه برنامه مدرسه تابستانی در شهر اصفهان و دو برنامه هم در مشهد داشته ایم که با استقبال خوب طلاب و فضلای حوزوی همراه بوده است و اولین برنامه مدرسه زمستانی را البته به مدت دو روز در تاریخ چهارم و پنجم بهمن ماه در شهر زاهدان برگزار می کنیم.

وی افزود: این دوره دو روزه اختصاص به نقد مبانی فکری وهابیت و داعش دارد که با مشارکت واحد استان سیستان و بلوچستان دفتر تبلیغات اسلامی و نیز دانشگاه سیستان و بلوچستان در این دانشگاه با حضور اساتید شاخص حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین برنجکار ادامه داد: این طرح با حضور اساتیدی چون حجج اسلام و المسلمین دکتر موسوی علیزاده، دکتر حسن ضیا توحیدی و دکتر عزالدین رضانژاد برگزار می شود و هدف از برگزاری این برنامه این است که بحث سلفیه و داعش فراتر از بحث نظامی شان که رزمندگان مقاومت آن ها را در سوریه و عراق شکست دادند ، مورد توجه قرار گرفته و به خصوص ریشه های فکری و اعتقادی و فقهی آن ها مورد نقد و بررسی جدی قرار گیرد.

وی گفت: آنچه مهم است این که ما باید این ریشه ها را بشناسیم و افکار نادرست این ها از نظر علمی نقد شود و این کار را ما از رویکرد مبانی کلامی انجام می دهیم.

۳۱۳/۸

نظر شما