شناسهٔ خبر: 23666585 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فولاد مبارکه درصدد خرید سهام تأمین اجتماعی در ذوب‌آهن است

R41346/P1361/S6,51/CT1

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تأمین اجتماعی درصدد فروش ۵۲ درصدی سهام خود در شرکت ذوب‌آهن اصفهان است که شنیده‌ام که خریدار آن مجتمع فولادمبارکه است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه مالک 52 درصد از ذوب‌آهن اصفهان سازمان تأمین اجتماعی است، اظهار داشت: این سازمان تمایل دارد که سهم خود را به فروش برساند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا قرارداد رسمی برای خرید سهام 52 درصدی سازمان تأمین اجتماعی در ذوب‌آهن با مجتمع فولادمبارکه اصفهان منعقد شده است، افزود: مجتمع فولادمبارکه اصفهان در ظاهر پذیرفته‌ است، اما تاکنون هیچ‌گونه قراردادی به امضا نرسیده و در حال بررسی و قیمت‌گذاری هستند تا به نتایج واگذاری و فروش برسند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی پیرامون اینکه سهام‌داران دیگری هم در شرکت ذوب‌آهن اصفهان سهام دارند، بیان کرد: هر مجتمع و شرکتی که درصدد خرید سهام 52 درصدی سازمان تأمین اجتماعی باشد به اندازه‌ای که سهام‌دار می‌شود به همان اندازه بدهی‌های شرکت ذوب‌آهن اصفهان را نیز متقبل خواهد شد.

وی گفت: با واردات بی‌رویه آهن‌آلات مشابه داخلی از خارج، نبود خریدار و انباشت تولیدات ذوب‌آهن در کارخانه، شرکت ذوب‌آهن اصفهان 6 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان مالیاتی و کارکنان خود بدهکار است.

موسوی لارگانی با اشاره به اشتغال مستقیم 8 تا 10 هزار نفر در ذوب‌آهن اصفهان، افزود: در این کارخانه با قدمت کهن بیش از چندین هزار نفر هم غیرمستقیم فعالیت دارند و افرادی که از سال 1346 در آن فعال بودند و اکنون در ردیف بازنشستگان قرار دارند با عدم پرداخت به موقع حقوق‌ها و مزایا مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما