شناسهٔ خبر: 23666570 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توافق روسيه ، ترکيه و ايران درباره فهرست مدعوين به کنفرانس گفتگوي ملي سوريه در سوچي

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري آناتولي ، نماينده ويژه ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه در امور سوريه اعلام کرد مسکو ، آنکارا و تهران درباره فهرست ميهمانان به کنفرانس گفتگوي ملي سوريه در شهر سوچي به توافق رسيدند .
الکساندر لاورنتيف  گفت مقامات روسيه ، ترکيه و ايران درباره فهرست کساني که قرار است در کنفرانس گفتگوي ملي سوريه شرکت کنند، به توافق نهايي رسيدند. اين کنفرانس قرار است در روزهاي 29 و 30 ژانويه (‌9 و 10 بهمن ) در سوچي برگزار شود.
الکساندر لاورنتيف پس از نشست مشورتي با مقامات ترکيه و ايران در سوچي در کنفرانس خبري گفت در اين نشست موضوعات و پرونده هاي اصلي در خصوص کنفرانس گفتگوي ملي سوريه مورد بررسي قرار گرفت .
نماينده ويژه رئيس جمهور روسيه در امور سوريه نشست سه جانبه در سوچي را مثبت ارزيابي و تاکيد کرد :« در اين نشست درباره فهرست افراد و مقاماتي که قرار است در کنفرانس سوچي حضور داشته باشند ، به توافق رسيديم و در دو روز آينده نيز تلاش خواهيم کرد درباره بقيه مسايل و موضوعات مربوط به اين نشست به توافق برسيم »‌.
لاورنتيف ابراز اميدواري کرد استفان دي ميستورا فرستاده ويژه دبير کل سازمان ملل به سوريه در کنفرانس سوچي شرکت کند به ويژه اين که کنفرانس سوچي به احياي مذاکرات صلح سوريه در ژنو کمک زيادي خواهد کرد .
وي تاکيد کرد ادامه تنش ها و درگيريها در برخي از مناطق سوريه نبايد بر روند گفتگوها در کنفرانس سوچي تاثير بگذارد .
لاورنتيف تصريح کرد حضور مخالفان دولت سوريه در کنفرانس سوچي فرصتي مناسب و ايده آل براي حل سياسي بحران سوريه خواهد بود .

نظر شما