شناسهٔ خبر: 23666540 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مستندسازان تگزاسی فیلمی درباره فلسطین می‌سازند

حوزه/ درحالی که بسیاری از مردم آمریکا حتی نمی دانند فلسطین کجاست و هیچ شناختی از این سرزمین ندارند، یک گروه از مستندسازان تگزاسی به فکر ساختن فیلم مستندی درباره این سرزمین افتاده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، گروهی از مستندسازان در شهر ابیلین، واقع در ایالت تگزاس آمریکا اخیرا به فکر معرفی کشور «فلسطین» برای همشهریان آمریکایی شان افتاده اند. به اعتقاد این مستندسازان درحالی که بسیاری از آمریکایی ها نسبت به خاورمیانه نامطلع هستند، نه تنها شناختی از فلسطین ندارند بلکه حتی نمی دانند فلسطین کجاست؟

تیموتی پالمر فیلمساز تگزاسی می گوید: فلسطین را حتی روی نقشه جهان نمی توان دید و تنها یک شهر کوچک با نام فلسطین در شرق تگزاس وجود دارد و مردم آمریکا هیچ شناختی راجع به مردم این کشور ندارند.

پالمر در ادامه گفت: ما می خواهیم صدای مردمی را که تاکنون شنیده نشده یا آمریکایی ها دنیا را از نگاه آن ها نمی بینند به گوش جهانیان برسانیم.

این فیلم سازان امیدوارند پروژه فیلم مستند را تا ماه می 2018 به پایان برساند. مصاحبه ها و گفتگوها در این فیلم در ماه ژوئن انجام گرفته است. در این فیلم صدای فیلم سازان شنیده نمی شود و تنها روایت زندگی مردم فلسطین وجود خواهد داشت.

اینجا سرزمین من است

این فیلم سازان با کمک یک مترجم عرب در بیت اللحم موفق به جمع آوری چند مصاحبه با تعدادی از ساکنان فلسطینی شدند. یکی از ساکنان محلی در روایت زندگی اش گفت: چگونه می توانم خانه خود را بار دیگر در کرانه باختری بازسازی کنم در حالی که نظامیان اسرائیلی تاکنون 4 مرتبه آن را خراب کرده اند. اینجا سرزمین من است و من مصمم هستم  که در اینجا باقی بمانم.

نیتان دریسکل فیلمساز و کارگردان فیلم با شنیدن این سخنان گفت: این مرد جرقه ای در چشمانش داشت و مقاومتش بی نظیر بود.

فیلمسازان گفته اند که مستند را به نفع هیچ طرفی نخواهند ساخت با این حال بر این باور هستند که صدای «مردم فلسطین» تاکنون کمتر به گوش جهانیان رسانده شده و باید به مقاومت فلسطین بها داد.

نظر شما