شناسهٔ خبر: 23666388 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

صالحي‌اميري از مشاغل خود در شهرداري استعفا داد

مديري که نيامده رفت

صاحب‌خبر -

شرق: رضا صالحي‌اميري از همان ابتداي انتخاب به‌عنوان قائم‌مقام و معاون اجتماعي از سوي نجفي، شهردار تهران، جزء گزينه‌هايی بود که قبل و بعد از انتخاب منتقدان زيادي داشت؛ اما شهردار تهران نه‌تنها به انتقادات توجهي نمی‌کرد، بلکه هر روز مسئوليت جديدي را به مسئوليت‌هاي قبلي صالحي‌اميري در شهرداري تهران اضافه مي‌کرد. اما صالحي‌اميري در انتخابات کميته ملي المپيک شرکت کرد و ازقضا رأي هم آورد و ترجيح داد به‌جاي شهرداري تهران، به كميته ملي المپيك برود.
صالحي‌اميري جزء معاوناني بود که از همان زمان انتخاب گروه‌هاي مختلف به ‌علاوه اعضاي شوراي شهر پنجم، به انتخاب او نقد داشته؛ معاونتي که بخش اجتماعي و مسائل زيرمجموعه آن، سنگيني زيادي دارد و در دوره محمدباقر قاليباف هم انتصاب معاون خدمات شهري براي معاونت اجتماعي واکنش‌هاي زيادي را برانگيخت. 
تعدادي از اعضاي شوراي شهر زماني که صالحي‌اميري به‌عنوان رئيس کميته ملي المپيک انتخاب شد، با توجه به مشاغل او در شهرداري، انتقاد کردند. محسن هاشمي‌رفسنجاني، رئيس شوراي شهر تهران و برخي از اعضاي شوراي شهر تهران ازجمله محمدجواد حق‌شناس، ناهيد خداکرمي و علي اعطا، به‌صراحت اعلام کردند معاونت شهردارى به حضور تمام‌وقت نياز دارد و هرچه ‌زودتر تکليف معاونت فرهنگي مشخص شود. علي اعطا، سخنگوي شوراي شهر تهران، دراين‌باره اين‌طور گفت: «بهتر بود صالحي‌اميري به کميته ملي المپيک نمي‌رفت تا در مسئوليتي که پذيرفته‌ است، بماند و حيف است که چنين شرايطي فراهم نيست». او در ادامه بيان کرد: متأسفانه در سال‌هاي اخير معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران از اهداف خود دور شده و حضور صالحي‌اميري به‌عنوان مديري استراتژيک مي‌توانست معاونت اجتماعي را به مسير اوليه خود بازگرداند. زهرا نژادبهرام، ديگر عضو شوراي شهر تهران، نیز در اظهارنظري گفته بود: رياست کميته ملي المپيک «شغل» محسوب مي‌شود و از آنجايي که طبق قانون، مسئولان دولتي نبايد بيش از يک شغل داشته باشند، آقاي صالحي‌اميري، معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري، بايد يک انتخاب در‌اين‌خصوص داشته باشند. او افزود: آقاي نجفي، شهردار تهران، اعلام کرده‌اند رئيس کميته ملي المپيک شغل محسوب مي‌شود و از آن‌جايي که طبق قانون، ما نمي‌توانيم افراد دوشغله را در اختيار داشته باشيم، اين موضوع حتما پيگيري‌ خواهد شد و طبق نظر شهردار، معاونت فرهنگي شهرداري به فردي نياز دارد که به صورت تمام‌وقت حضور داشته باشد. نژادبهرام در ادامه تصريح کرد: البته آقاي صالحي‎اميري اعلام کرده‌اند از معاونت حقوقي رئيس‌جمهور، خانم جنيدي و معاونت قوانين و مقررات مجلس شوراي اسلامي، اين موضوع را استعلام کرده‌اند و اعلام شده رئيس ‌کميته ملي المپيک شغل نيست، بلکه يک کار داوطلبانه محسوب مي‌شود. نژادبهرام با بيان اينکه در صحن علني روز سه‌شنبه نيز آقاي حق‌شناس تذکري را در همين زمینه مطرح کردند، گفت: قانون براي همه قانون است، اصولگرا و اصلاح‌طلب هيچ فرقي ندارد و قانون براي همه بايد به صورت يکسان اجرا شود. آقاي صالحي‌اميري بالاخره بايد با توجه به شرايط اصلاح‌طلبان در‌اين‌باره تصميم‎گيري کند. معاون اجتماعي شهردار جزء آخرين معاونت‌هايي بود که نجفي دست به تغيير آن زد. او صبر کرد اربعين حسيني و پيگيري‌ها و اقدامات برنامه‌ريزي‌شده شهردار با مسئوليت معاون قبلي که در جريان امور بود، تمام شود و بعد معاون خود را منصوب کرد. شهردار تهران علاوه بر معاون اجتماعي، صالحي‌اميري را به عنوان قائم‌مقام شهردار، رئيس هيئت‌مديره سازمان ورزش، رئيس هيئت‌مديره سازمان خدمات اجتماعي و رئيس کميته توسعه اجتماعي ستاد بازآفريني انتخاب کرد. در نهايت روز گذشته شهردار تهران از استعفاي صالحي‌اميري (معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران) خبر داد. محمدعلي نجفي صبح روز گذشته در حاشيه همايش اتاق اصناف تهران، در جمع خبرنگاران در پاسخ شائبه دوشغله‌بودن صالحي‌اميري، معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران که به‌تازگي در انتخابات کميته ملي المپيک به‌عنوان رئيس اين کميته انتخاب شده است، گفت: آقاي صالحي‌اميري از معاونت شهرداري استعفا داده است، البته از او به‌عنوان مشاور استفاده خواهيم کرد و به‌عنوان مشاور بنده همکاري خود را با شهرداري ادامه مي‌دهد. او در پاسخ به اين سؤال که پس از ايشان چه کسي معاونت فرهنگي و اجتماعي را بر عهده مي‌گيرد، گفت: در‌حال‌حاضر دو، سه نفر کانديدا هستند که هنوز به نتيجه نرسيده‌ايم.

نظر شما