شناسهٔ خبر: 23666267 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنتاگون خواستار پرهیز از وخامت اوضاع در شمال سوریه شد

تهران – ایرنا – خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد پنتاگون در پی آغاز عملیات ترکیه علیه شبه نظامیان کرد در سوریه از همه طرف ها خواست از وخامت اوضاع جلوگیری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، «آدریان رانکین گالووی» سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای که به خبرگزاری آناتولی ارسال شده است، گفت: ما نگرانی ها امنیتی ترکیه را در خصوص پ.ک.ک که در آمریکا در فهرست سازمان های تروریستی قرار گرفته است، به رسمیت می شناسیم.
وی افزود: آمریکا از پ.ک.ک حمایت نمی کند.
راخین گالووی از«همه طرف ها» خواست تا از وخیم کردن اوضاع پرهیز کرده و بر مبارزه با داعش تمرکز کنند.
ترکیه شبه نظامیان «یگان های مدافع خلق – ی.پ.گ» را وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) می داند. این یگان ها که بخشی از گروه «اتحاد سوریه دموکراتیک – پ.د.ی» را تشکیل می دهند، تحت حمایت آمریکا قرار دارند.
ترکیه برای مقابله با این گروه ها عملیاتی را به نام «شاخه زیتون» آغاز کرده است. هاکان چاووش اوغلو معاون نخست وزیر ترکیه گفت: دولت ترکیه هر گونه تدبیر لازم را برای دفاع از کشور اتخاذ کرده و با انجام عملیات عفرین به وظیفه خود در تامین امنیت مرزهای ترکیه عمل می کنیم.
ارتش ترکیه گفته که این عملیات بر اساس حق این کشور و حقوق بین الملل و همچنین تصمیم های شورای امنیت سازمان ملل و حق دفاع از خود در چارچوب منشور سازمان ملل انجام می شود.
جنگنده های ارتش ترکیه روز شنبه مقر دیده بانی و بسیاری از مواضع متعلق به گروه های پ.ی.د و پ.ک.ک در اطراف عفرین و نیز در روستاهای جلمه، حمدیه، حج لار، فریره و تل سلور از توابع منطقه جندرس واقع در شمال سوریه را هدف قرار داده و بمباران کردند.
این عملیات که به فرماندهی سپهبد اسماعیل متین تمل آغاز شده است، در نخستین روز به شکل حمله توپخانه ای و بمباران برخی مناطق در شمال سوریه توسط هواپیماهای نظامی ترکیه انجام شد و بنا به اعلام مقامات ترکیه از روز یکشنبه با حمله نیروی زمینی ارتش این کشور ادامه می یابد.
شبک**9423**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما