شناسهٔ خبر: 23666227 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آنکارا:

مرحله زمینی عملیات شاخه زیتون یکشنبه آغاز می‌شود

نخست وزیر ترکیه زمان احتمالی آغاز مرحله زمینی عملیات نظامی در شمال سوریه را روز یکشنبه اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه شامگاه شنبه اعلام کرد که مرحله زمینی عملیات «شاخه زیتون»‌ در شمال سوریه، احتمالا روز یکشنبه آغاز خواهد شد.

ایلدیریم طی نشست خبری مشترک با «دولت باغچه‌لی» رهبر حزب جنبش ملی‌گرا، گفت که جنگنده‌های ترکیه تقریبا تمام اهدافی که برای آنها تعیین شده بود را نابود کردند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی با بیان اینکه توپخانه‌های ترکیه به گلوله‌باران مواضع شبه‌نظامیان کُرد در عفرین ادامه می‌دهند، توضیح داد: «با توجه تحولات، از فردا (یکشنبه) نیروهای زمینی فعالیت‌های لازم را انجام خواهند داد.»

نخست وزیر ترکیه همچنین افزود که تصمیم به آغاز این عملیات پس از افزایش حملات تروریستی از جنوب سوریه علیه خاک ترکیه گرفته شد.

این در حالی است که بامداد یکشنبه تانک‌ها و خودروهای زرهی ترکیه با عبور از گذرگاه مرزی استان کیلیس، برای شرکت در مرحله زمینی عملیات شاخه زیتون وارد سوریه شدند.

همچنین 72 فروند جنگنده نیروی هوایی این کشور از شامگاه شنبه پیش مواضع شبه‌نظامیان کُرد در عفرین را به شدت بمباران کردند.

ستادکل ارتش ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از 113 هدف تعیین شده برای جنگنده‌های ترکیه، 108 هدف نابود شدند و تمام کسانی که در این حملات کشته شدند، همگی تروریست بودند.

آخرین اخبار از عملیات شاخه زیتون ترکیه تا کنون را در اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

نظر شما