شناسهٔ خبر: 23666210 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت الله خاتمی: ملت ایران اجازه موج‌سواری به ضدانقلابیون علیه نظام را نمی‌دهند

R41358/P1361/S6,74/CT1

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ اوج فداکاری مردم آمل به انقلاب بود، گفت: با توجه به فتنه اخیر مردم ایران اجازه موج‌سواری بر ضد انقلابیون علیه نظام نمی‌دهند.

صاحب‌خبر -

 آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آمل با بیان اینکه آمل افتخار عنوان شهرستان هزارسنگر را به خود گرفته و در وصیت‌نامه سیاسی و الهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای ابد جای گرفته است، اظهار داشت: این شهر زادگاه مفاخر و علمای بسیار بزرگی است که در عرصه جهان اسلام از آنها نام برده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم این شهرستان توانستند با جهاد نرم، بصیرت‌افزایی و اقدام به موقع را معنا کنند، افزود: در سال 60 کمونیست‌ها به آمل حمله کردند و مردم این شهرستان به صورت خودجوش و آتش به اختیاری که مقام معظم رهبری فرمودند در سال 60 وارد شدند و آن را عملی کردند.

خاتمی با تاکید براینکه حماسه ششم بهمن آمل آنقدر بزرگ بوده که شایسته ساخت فیلم‌ها برای آن است، تصریح کرد: شاید نقل از این حماسه به زبان آسان گفته شود، اما در صحنه و عمل، نشان دادن اوج فداکاری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه شهدایی که در حادثه ششم بهمن به شهادت رسیدند از مفاخر شهدای ما هستند و از یاران امام زمان(عج) بودند، گفت: مردم ما مردمی خوب و وفادار هستند که همواره به صورت خودجوش در دفاع از نظام و ولایت حضور دارند.

وی با بیان اینکه سال اقتصاد مقاومتی رو به اتمام است در حالی‌که این مردم خواستار زندگی آبرومندانه هستند، عنوان کرد: مردم ما بسیار شریف هستند و به فکر تلاش برای نان حلال خود گام بر می‌دارند بنابراین شایسته نیست حقوق‌شان چند ماه عقب بیفتد و با تاخیر پرداخت شود.

خاتمی ادامه داد: مردم ما مردم مهربانی هستند و این مهربانی باید دوطرفه باشد که البته برای رفاه آنها امیدواریم کار بیشتری صورت گیرد تا گره‌های زندگی مردم رفع شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه یاران امام زمان(عج) در برابر تلاش‌های مذبوحانه دشمن، محکم و مقاوم ایستاده‌اند و با وجود توطئه‌های دشمنان ملت در طول چهل سال به شکل کلکسیونی از انواع توطئه‌ها بر سر ملت نتوانستند به نتیجه‌ای برسند، بیان کرد: دهه نخست انقلاب دهه جنگ سخت علیه انقلاب بود که بزرگ مردان و زنان ما آن را از سرگذراندند و کودتاهایی علیه مردم ما تدارک دیدند که بعضی از آن‌ها قبل از آغازش خنثی شد حتی نفوذی‌ها آمدند و نتوانستند کاری از پیش برند.

وی آغاز جنگ نرم را از دهه دوم انقلاب بیان و مطرح کرد: دشمنان اسلام امید داشتند تا از این جنگ نتیجه بگیرند که تاکنون نتوانستند کاری از پیش ببرند و با وجود فتنه‌های 78، 88 و 96 در این سال‌ها مردم ما آن را خنثی کردند.

خاتمی با اشاره به اینکه فتنه 96 توطئه‌ای بسیار عمیق بود و حریم‌هایی شکستند که در فتنه‌های قبل نتوانستند انجام دهند و طراح آن سرویس‌های جاسوسی غرب بوده است، افزود: فتنه‌گران در خواب و خیال خود بنا داشتند سلاح وارد کشور کنند و ماه بهمن امسال را ماه مسلحانه خیابانی علیه ملت قرار دهند تا 22 بهمن را اعلام پیروزی کنند اما دشمنان بدانند از این پس هم ناکام هستند و سرشان به سنگ می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه مردم ایران بدانند در فتنه اخیر یکی از شهرهایی که افتخارآفرین‌ عمل کرد آمل بوده که با حمایت امام جمعه به صحنه آمدند و نگذاشتند اغتشاشگران به صحنه بیایند، گفت: حساب معترضان از حساب اغتشاشگران جداست و معترضان نمی‌گذارند ضد انقلاب موج‌سواری کند.

وی خاطرنشان کرد: ذره‌ای نباید در برابر توطئه‌های دشمنان کوتاه بیاییم که این بار قصه اصل نظام است و ضرورت دارد مراقب باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما