شناسهٔ خبر: 23665913 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

15 سال بلاتکلیفی مرد همسرکش در زندان

مردی که همسر خود را به بهانه مسائل اخلاقی به قتل رسانده است از 15 سال پیش به‌دلیل ناتوانی در پرداخت دیه در زندان به سر می‌برد. او از قضات خواست مبلغ دیه را قسط بندی کنند تا توانایی پرداختش را داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران، برای دومین بار به ماجرای پرتاب مرگبار سنگ به سمت زنی 25 ساله در بومهن رسیدگی شد. در ابتدای جلسه، مادر مقتول گفت: «15 سال از حادثه میگذرد. من دخترم سوسن را در سن پایین به عقد متهم درآوردم، اما او پس از مدتی به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد و سوسن را هم به این راه کشاند. آنها وضع مالی خیلی بدی داشتند و دخترم مجبور بود در یک محله نامناسب در بومهن زندگی کند. او زن پاکی بود و در طول ده سال زندگی با متهم خیلی سختی کشید. سرانجام هم با ضربه سنگ به قتل رسید.» وی با بیان اینکه دخترش هیچ فرزندی نداشت، افزود: «من همان سالها در ازای دریافت دیه رضایت دادم اما متهم حاضر به پرداخت این پول نیست. او وضع مالی مناسبی ندارد، اما من رضایت نمیدهم چون به دخترم تهمت اخلاقی زده است. اگر از زندان آزاد شود، امنیت جانی ما هم به خطر میافتد.»

سپس متهم، رحمان 54 ساله در جایگاه ایستاد و گفت: «چند روز قبل از قتل از زبان مردم کوچه و بازار شنیده بودم همسرم انحراف اخلاقی پیدا کرده است. باورم نشد و گفتم تا خودم به چشم نبینم، قبول نمیکنم. ماجرا را به برادرش گفتم، اما کار خاصی نکرد. حتی یکبار درخواست طلاق دادم، اما سوسن حاضر به جدایی نبود. تا اینکه روز حادثه، وقتی برای انجام کاری به کوچه رفته بودم، سوسن را در 200 متری خانه مان با دو مرد غریبه دیدم. عصبانی شدم. سنگی از روی زمین برداشتم و به سمت شان پرتاب کردم. میخواستم مرد غریبه را بزنم اما سنگ به سر سوسن خورد و باعث قتلش شد.» رحمان با بیان اینکه توان پرداخت دیه را ندارد، افزود: «الان 15 سال است در زندانم. از قضات میخواهم مبلغ دیه را قسط بندی کنند یا حکم آزادی ام را بدهند تا بتوانم کار کنم و این پول را بدهم.»

سپس چند نفر از اهالی بومهن به مشکلات مالی متهم شهادت دادند. یکی از آنها گفت: «سالها از آن حادثه میگذرد و متهم از ذهن همه پاک شده است. او وضعیت مالی خوبی ندارد و این را همه میدانند.» متهم در پایان دادگاه بار دیگر درخواست قسطبندی دیه کرد. قضات نیز برای صدور حکم وارد شور شدند.

نظر شما