شناسهٔ خبر: 23665907 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محاصره تروریست ها در سه استان سوریه

دمشق- ایرنا- ارتش و نیروهای مسلح سوریه، تروریست ها را در هزار و 200 کیلومتر مربع در استان های ادلب، حماه و حلب این کشور محاصره کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، منابع میدانی شنبه شب اعلام کردند که ارتش سوریه با پشتیبانی گروه های دفاع مردمی، در درگیری با گروه تروریستی تکفیری موسوم به جبهه النصره روستاهای الجعیکه، حمیدیه شداد و الحمیدیه را در شرق فرودگاه ابوالضهور آزاد کردند.
گروه تروریستی جبهه النصره و تعدادی از تروریست های داعشی با این پیشروی در منطقه ای به مساحت هزار و 200 کیلومتر مربع در این سه استان محاصره شدند.
نیروهای ارتش سوریه با پیشروی از محور جنوب شرقی فرودگاه نظامی ابوالضهور از 2 روستای بیاعه کبیره و ام جرین به نیروهای پیشروی کننده از روستاهای الجعیکه، حمیدیه شداد و الحمیدیه رسیدند.
ارتش سوریه با پشتیبانی گروه های دفاع مردمی، ظهر امروز نیز کنترل فرودگاه راهبردی ابوضهور در استان ادلب را به دست گرفت و خسارت و تلفات سنگینی به عناصر گروه تروریستی - تکفیری جبهه النصره وارد کردند.
فرودگاه راهبردی «ابوضهور» مدت سه سال است که در اشغال گروه های تروریستی قرار دارد.
پیشروی های ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان از سمت تل الضمان – الحاضر و با آزاد سازی فرودگاه نظامی ابوالضهور سبب شده بیش از 85 روستا و شهرک در استان های ادلب، حماه و حلب به محاصره ارتش سوریه در آید.
سوریه حدود هفت سال است با حضور گروه های مسلح و تروریستی همچون داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند با بحران روبه رو است.
با شکست داعش در سوریه در ماه های اخیر و همچنین با پیشروی ارتش این کشور و نیروهای مقاومت اسلامی، سوریه پس از سالها پایداری در آستانه دفع پدیده تروریسم قرار دارد.
خاورم**8005**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما