شناسهٔ خبر: 23665847 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

‌جزئیات توزیع سبد جدید کالا‌

سرپرست دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه با اعلام جزئیات توزیع سبد جدید کالا گفت: تا قبل از عید، سبد جدید توزیع می‌شود و مشمولان با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد، می‌توانند کالاهای خود را خریداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، مریمالسادات میرمالکثانی درباره نحوه دریافت این سبد، افزود: افراد مشمول به بهزیستی و کمیته امداد مراجعه کنند و اگر شرایط را داشته باشند، میتوانند تحت پوشش این نهادها قرار گرفته و سبد را بگیرند؛ البته افرادی که مستمریبگیر این نهادها نیستند و فقط یک مورد خدمت دریافت کردهاند هم میتوانند سبد کالا بگیرند.

وی تصریح کرد: در پی مشکلات دوره قبل، وزارت رفاه برای طرح جدید فرآیند الکترونیکی ایجاد کرد به این صورت که معادل سبد به کارت یارانه سرپرست خانوار، مبالغ واریز میشود. این مبالغ از کف 30 هزار تومان تا سقف 120 هزار تومان است. برای خانوار تکنفره 20هزار تومان، دو نفره 60 هزار تومان، سه نفر به بالا به ازای هر نفر ده هزار تومان تا سقف 120 هزار تومان پرداخت میشود.

سرپرست دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه عنوان کرد: کارت یارانه سرپرست خانوارها شارژ میشود و این افراد میتوانند به فروشگاههای طرف قرارداد ما که در تهران 9 فروشگاه انتخاب شده در قالب رفاه، شهروند، اتکا و... مراجعه و کالاهای خود را خریداری کنند. افراد در خرید کالا آزادی عمل دارند، اما باید به این فروشگاههای طرف قرارداد مراجعه کنند.

میرمالکثانی در مورد اینکه گفته میشود تزریق نقدی باعث تورم خواهد شد، ادامه داد: درحالی سبد به شکل کالا در دوره قبل داده میشد که فساد این اقلام غذایی را داشتیم، تاریخ مصرف آنها میگذشت، مرغها فاسد میشد و پرت منابع زیاد بود، اما اکنون با واریز نقدی خیلی از مشکلات رفع شده و تورمی هم ایجاد نکرده است. از طرفی دستگاههای کارتخوان هم تحت کنترل است.

برچسب‌ها:

نظر شما