شناسهٔ خبر: 23665831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

بازدید مدیرعامل گاز گلستان از ادارات گاز شهرستان‌های آزادشهر و رامیان

گروه شهرستان‌ها: بهرام الوارزندی. مدیرعامل گاز گلستان مهندس صفرعلی جمال لیوانی با هدف بازدید و ارزیابی روند انجام خدمات درادارات گاز شهرستان‌های آزادشهر و رامیان با اعضای هیئت رئیسه گازگلستان از بخش‌های مختلف این ادارات بازدید به عمل آوردند. دراین بازدید مدیرعامل گاز گلستان با قدردانی ازتلاش همکاران، به صورت جداگانه درجریان فعالیت‌ها ومسائل ومشکلات بخش‌های مشترکین، انشعابات،تعمیرات، امدادرسانی وروند پاسخگویی به ارباب رجوع وهمچنین میزان آگاهی و تسلط کارکنان از وظایف محوله قرار گرفتند. شایان ذکر است مدیرعامل گازگلستان وهیئت همراه درادامه از تاسیسات گازرسانی، ایستگاه‌های تقلیل فشارگاز شهرستانهای مذکور نیز بازدید نمودند.

در نشست مخابرات منطقه گلستان با بانک انصارمطرح شد
تاکید بر همکاری‌های دوجانبه از طریق 
درگاه‌های اینترنتی

گروه شهرستان‌ها: مدیرعامل مخابرات منطقه گلستان که به اتفاق هیئت همراه در دفتر مدیریت شعب بانک انصار حضور یافت با اشاره به همکاری‌های زیاد بانک انصار با مخابرات منطقه گلستان بر ایجاد تعاملات مالی و مساعدت  بیشتر  در این زمینه تاکیدکرد.  مهندس غلامعلی شهمرادی در ایجاد زمینه فروش محصولات مخابراتی از طریق درگاه‌های اینترنتی بانک انصار نیز راهکارهایی ارائه و افزود: با همکاری در این موضوع بتوانیم مشتریان بانک انصار را از خدمات مخابراتی بهره مند کنیم 

اتمام عملیات اجرایی پروژه تثبیت بستر مسیل 
گچی سو کلاله

گروه شهرستان‌ها: مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل آب منطقه‌ای گلستان از اتمام عملیات اجرایی پروژه تثبیت بستر مسیل گچی سو در داخل روستای گچی سوی بالا در شهرستان کلاله در قالب پروژه‌های مطالعه و اجرای مهندسی رودخانه استان خبر داد. مهندس شجاع شفیعی با اعلام این مطلب اظهارکرد: عملیات تثبیت بستر مسیل گچی سو که با هدف تثبیت بستر رودخانه و در نتیجه کاهش خطرات و خسارات ناشی از سیلاب‌های سالیانه به تاسیسات زیربنایی و بافت مسکونی در محدوده روستای گچی سوی بالا و در قالب پروژه‌های استانی با اعتبار 1950 میلیون ریال آغاز شده بود به اتمام رسید.

رفع 3 هزار و 248 فقره اتفاقات انشعاب 
در گرگان

گروه شهرستان‌ها: مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گرگان از رفع 3 هزار و 248 فقره اتفاقات انشعاب در این منطقه از ابتدای سال تاکنون خبر داد. رضا سوخته سرایی افزود: در این مدت 383 فقره اتفاقات شبکه و 15 فقره اتفاقات خط انتقال رفع شده است. به گفته وی، امور آب و فاضلاب منطقه گرگان تمامی‌تلاش خود را می‌کند که این اتفاقات در کمترین زمان ممکن و با حداقل قطعی آب رفع شود تا شهروندان با مشکلات کمتری مواجه شوند. سوخته سرایی با اشاره به تعداد انشعابات نصب شده گفت: در این مدت 872 فقره انشعاب نصب و 327 فقره انشعاب واگذار شده است. وی اظهار داشت: 3 هزار و 650 متر شستشوی شبکه توزیع، 29 هزار متر شستشوی خط انتقال و 20 هزار مترمکعب شستشوی مخازن از جمله اقداماتی است که در جهت ارتقای سطح کیفی آب آشامیدنی انجام شده است. سوخته سرایی تعویض 4 هزار و 334 فقره کنتور خراب و فرسوده را از مهمترین اقدامات انجام شده در راستای کاهش هدرفت آب برشمرد و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 922 مورد بازدید و تست کنتور، 134 فقره استانداردسازی انشعابات قدیمی، 143 فقره مرئی کردن شیرآلات شبکه، 832 متر اصلاح شبکه و یک هزار و 3 متر توسعه شبکه انجام شده است.

5 هکتار از اراضی جنگلی 
اشکته چال رامسر در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامسر با بیان اینکه بی‌توجهی مسافران علت اصلی آتش‌سوزی اراضی جنگلی اشکته چال این شهرستان بوده است، گفت: در این حادثه 5 هکتار از اراضی جنگلی اشکته چال رامسر در آتش سوخت.  حمیدرضا رحیمیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از نخستین ساعات آغاز آتش‌سوزی در منطقه اشکته چال که یکی از مناطق صعب العبور است نیروهای حفاظتی منابع‌طبیعی، آتش‌نشانی رامسر، بخشدار، دهیاری جواهرده و نیروهای مردمی‌حضور پیدا کردند تا نسبت به مهار فوری آتش اقدام کنند.  وی تصریح‌کرد: آتش‌سوزی جنگل اشکته چال از ساعت 21 جمعه آغاز و تا ساعت پایان شب ادامه داشت که با حضور ۵۰۰ نیروی منابع طبیعی و ۴ ماشین آتش‌نشانی اطفای حریق صورت گرفت و براساس آخرین بررسی‌ها ۵ هکتار جنگل در آتش سوخت. رحیمیان با بیان اینکه علت حادثه آتش‌سوزی عدم رعایت اصول ایمنی از سوی مسافران بود، گفت: این آتش‌سوزی خسارت آنچنانی نداشت و سطحی بود اما سرعت باد موجب انتقال آتش شد. رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری رامسر با اشاره به اینکه نیروهای منابع‌طبیعی به منظور امنیت بیشتر در منطقه اشکته چال مستقر هستند، خاطرنشان کرد: باید با رعایت نکات ایمنی از سوی مسافران و مردم از طریق اطلاع‌رسانی شورای بخش و دهیاران از ایجاد آتش‌سوزی جلوگیری کرد. 

بخش قابل توجهی از فریدونکنار 
در معرض سیلاب شهری قرار دارد


شهردار فریدونکنار گفت: بخش قابل توجهی از شهر فریدونکنار در معرض سیلاب شهری قرار دارد. حمید بخشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: در تنظیم بودجه پیشنهادی سال 97 مبلغی حدود 5 میلیارد تومان برای اگوگذاری، بحث دیواره سنگی و وزنی رودخانه اصلی شهر اختصاص یافته است تا مشکل دفع آب‌های شهری برطرف شود. وی با بیان اینکه دفع آب‌های سطحی و بخشی از ریزش مربوط به کناره‌های رودخانه‌ها برای مهار آب‌های سطحی فریدونکنار به همراه آسفالت و موزاییک معابر نیز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: دفع آب‌های سطحی فریدونکنار به لحاظ شهرسازی از ابتدای ساخت و سازها مدیریت نشد و بخش قابل توجهی از شهر در معرض خطر سیلاب قرار دارد. شهردار فریدونکنار با بیان اینکه در اصلاحیه بودجه سال 96 فریدونکنار که تقدیم شورا شد مبلغی برای انجام مطالعات دفع آب‌های سطحی و سیلاب‌های شهری اختصاص داده شد، اظهار کرد: به منظور مطالعه در این امر مشاور را مشخص می‌کنیم و طرح تقدیم استانداری می‌شود تا از طریق سازمان شهرداری‌های کل کشور اعتبارات خاص ملی به این شهر اختصاص یابد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه دفع آب‌های سطحی و مربوط به سیلاب شهری نتوانسیتم اعتباری جذب کنیم و دلیل اصلی آن عدم ارائه طرح مشخص بوده است، گفت: براساس ابلاغیه استانداری شهرهایی در اولویت جذب بودجه قرار می‌گیرند که طرحی را ارائه کنند. بخشی با بیان اینکه در هر سال باید لایروبی در فریدونکنار صورت بگیرد، افزود: رودخانه سیلاب‌های فراوانی به همراه دارد و این سیلاب‌ها با وجود تنه درختان، شاخه شکسته و نخاله‌ها علاوه بر اینکه چهره زشتی به شهر می‌دهد موجب تخریب دیواره‌های خاکی می‌شود، آب را گل آلود و فضا را برای صیادان سخت می‌کند. وی در پایان از ایجاد دومین سازمان شهرداری فریدونکنار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: به زودی مستندات تشکیل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری فریدونکنار به اداره‌کل مازندران ارسال می‌شود تا دومین سازمان شهرداری این شهر پس از سازمان مدیریت و حمل و نقل عمومی‌تشکیل شود. 

نظر شما