شناسهٔ خبر: 23665734 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

برنامه گسترده حملات ترکیه علیه کردهای سوریه

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل: رییس‌جمهوری ترکیه رسما آغاز عملیات عفرین در شمال سوریه را تایید کرد. به گزارش روزنامه حریت، «رجب طیب اردوغان» اعلام کرده است که منبج سوریه هدف دیگر عملیات‌ نظامی ترکیه خواهد بود. وزیر دفاع ترکیه نیز از آغاز عملیات عفرین با گلوله‌باران مناطق مرزی خبر داده بود.اردوغان همچنین از مواضع آمریکا در سوریه انتقاد کرده است. به گفته با تغییر نام گروه تروریستی ماهست آن تغییر نخواهد کرد، نام آن گروه هرچه که باشد، باز هم از نظر ترکیه یک گروه تروریستی محسوب می‌شود. «نیروهای دموکراتیک سوریه»، «ارتش مرزی»، «مدافعان مرزی» و یا «نیروهای تامین امنیت مرزی» وابسته به «پ.ک.ک» هستند و این گروه در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد.رسانه‌های ترکیه اعلام کرده‌اند که نیروهای روسیه با آغاز عملیات ترکیه در عفرین، از این شهر عقب‌نشینی کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری آناتولی، این عقب‌نشینی با هماهنگی ترکیه بوده است. توپخانه ارتش ترکیه مقرهای یگان‌های مدافع خلق کرد در این شهر را در راستای عملیات نظامی برای کنترل بر آن، هدف قرار داده‌اند. 
روسیه اما گزارش رسانه‌های دولتی ترکیه مبنی بر خروج نیروهایش از شمال سوریه را رد کرده است. یگان‌های مدافع خلق تهدید کرده‌اند که هرگونه تجاوز ترکیه را بدون پاسخ نخواهند گذاشت. 
«نورالدین جانیکلی»، وزیر دفاع ترکیه پیش‌بینی کرده که خطوط دفاعی یگان‌های مدافع خلق کرد به زودی در عفرین درهم شکسته خواهد شد. 
وی از حضور فعال ارتش آزاد سوریه در عملیات عفرین خبر داده است.
 

نظر شما