شناسهٔ خبر: 23665492 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

افشای جزئیات دیدار طولانی شاه اردن و ولیعهد عربستان

یک روزنامه آمریکایی جزئیات دیدار بسیار طولانی شاه اردن و ولیعهد عربستان و رشوه سه میلیاردی ریاض برای شرکت ارتش اردن در تجاوزگری علیه یمن را فاش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از خبرنگار دیپلماتیک خود در شهر امان پایتخت اردن نوشت: دیدار عبدا... دوم شاه اردن و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بسیار طولانی و پر تنش بود. این روزنامه افزود: شاه اردن دیدار با بن سلمان را نیمه کاره رها کرد و با عصبانیت و بدون خداحافظی از اتاق خارج شد و مستقیم به سمت هواپیمای اختصاصی خود حرکت کرد و به اردن پرواز کرد. روزنامه نیویورک تایمز اضافه کرد: محمد بن سلمان در این دیدار از شاه اردن خواسته بود در وهله اول، در نشست سران کشورهای اسلامی درباره قدس در استانبول شرکت نکند که شاه اردن این درخواست را به طور کامل رد کرد.

در دومین خواسته، محمد بن سلمان به شاه اردن گفت عربستان به عنوان اولین کشور اسلامی باید سرپرستی اوقاف اسلامی در شهر قدس را به عهده داشته باشد، نه اردن. روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: عبدا... دوم در پاسخ به محمد بن سلمان گفت که ما هاشمی و از خاندان رسولا... و از سلسله پادشاهی هستیم که مقدسات اسلامی در شهر قدس را در طول 900 سال سرپرستی کردهایم؛ حتی در حکومت عثمانی.

برچسب‌ها:

نظر شما