شناسهٔ خبر: 23665426 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سامسونگ، ال‌جی و هوآوی در صف رجیستری

مدل‌های جدید مشمول طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه توسط مرکز اطلاع‌رسانی این طرح اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، یکی از سه برند پرطرفدار سامسونگ، الجی و هوآوی بزودی مشمول طرح رجیستری خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این رجیستری گوشیهای تلفن همراه به سراغ برندهای آمریکایی رفته بود و محصولات سیمکارتخور «اپل»، «گوگل پیکسل»، «بلکبری» و «موتورولا» مشمول اعمال مقررات این طرح ملی قرار گرفتند.

با توجه به اینکه بزودی یکی از سه برند پرطرفدار سامسونگ، الجی و هوآوی مشمول طرح رجیستری خواهد شد، رعایت این نکات الزامی است: فاصله بین زمان اعلام برند تا زمان مشمول شدن ممکن است کوتاه باشد؛ از این رو به فروشندگان تلفن همراه توصیه میشود برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی، در مدت زمان باقیمانده تا اعلام برند (یا برندهای) مشمول، از خرید تلفنهای همراه غیرقانونی خودداری کرده و کالای موردنیاز خود را حتما از واردکنندههای قانونی با گارانتی معتبر خریداری کنند. در ماههای گذشته مشاهده شده که برخی افراد در روزهای منتهی به زمان مشمول شدن یک برند، با قرار دادن سیمکارت در چندین دستگاه تلفن همراه، اقدام به فعالسازی آنها کردهاند که به گفته متولیان تمامی این موارد توسط سامانه رجیستری رویت و ثبت شده است و در صورتی که استفاده از این روش برای فعالسازی تلفن همراه بهطور گسترده و سازماندهی شده باشد قابل پیگیری است.

درصورتیکه دارنده تلفن همراه با یکی از برندهای مذکور هستید و تلفن همراه شما به هر دلیلی در چند ماه گذشته خاموش بوده است، لازم است تا قبل از زمان آغاز طرح، تلفن همراه خود را با قرار دادن سیمکارت درون آن روشن کرده و حتیالمقدور با آن تماس بگیرید یا پیامکی ارسال کنید.

در صورتی که تلفن همراه دارای دو یا چند سیمکارت است، باید با قرار دادن سیمکارت درون همه شکافها (Slot) نسبت به فعالسازی تلفن همراه خود اقدام کنید؛ برای انجام این فرآیند، محدودیتی در استفاده از یک یا چند سیمکارت وجود ندارد؛ لذا میتوان با قرار دادن یک سیمکارت در تمام شکافها، گوشی تلفن همراه را فعال کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما