شناسهٔ خبر: 23665184 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شهید کشاورزیان: ای کسانی که دم از اسلام می‌زنید، علیه باطل جهاد کنید

شهید «علی اصغر کشاورزیان» در وصیت‌نامه خود نوشته است: ای کسانی که دم از اسلام می‌زنید، دم از مسلمان می‌زنید، دم از شجاعت می‌زنید! یاعلی. این گوی و این میدان، بیایید خود را آزمایش کنید و بیایید در جهاد بر علیه باطل شرکت کنید، مبارزه کنید و در این راه توحید، مسامحه‌کاری روا ندارید نگویید دیگران هستند پسر من لازم نیست برود.

صاحب‌خبر -

شهید علی اصغر کشاورزیان: من برای رضای خدا و اقامه دین خدا و پرچم رسول اکرم و ادامه راه سید‌‌الشهدا حضرت حسین (ع) به مرزهای غرب و جنوب می‌روم./////// 30 دی ( امروز ) سالروز شهادتش می باشد . امروز کار شود /////////

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان،  شهید «علی اصغر کشاورزیان» فرزند علی اکبر، در تاریخ 20 بهمن‌ماه سال 1331 در تهران دیده به جهان گشود. پدرش کارمند بازنشسته ژاندارمری بود و با حقوق بازنشستگی روزگار می‌گذراند و نیازهای خانواده را تأمین می‌کرد. علی اصغر دوران کودکی‌اش را در زادگاهش گذراند و بعد وارد دبستان شد بعد از اتمام دوره ابتدایی به همراه خانواده به شهرستان دامغان نقل مکان کرده و ساکن این شهرستان شدند.

وی تحصیلاتش را در دامغان ادامه داد و بعد از اتمام دوره راهنمایی وارد مقطع دبیرستان شد. در کلاس سوم دبیرستان مشغول به تحصیل بود که وارد فعالیت‌های سیاسی شد و جزو کسانی بود که در زمان قبل از پیروزی انقلاب بر علیه حکومت شاهنشاهی رژیم پهلوی به همراه دیگر انقلابیون فعالیت می‌کرد. 

علی اصغر ترک تحصیل کرد و تمام وقت خود را به مبارزه اختصاص داد و در همین درگیری‌ها دستگیر شده و راهی زندان شد. وقتی در بهمن سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی ما به پیروزی رسید، همین جوانان و نوجوانان انقلابی و متعهد دست در دست هم داده و شروع به تشکیل جامعه‌ای اسلامی کردند. با تشکیل جهاد سازندگی، وی به عضویت این مجموعه درآمد و در آن‌جا مشغول به کار شد.

هنوز انقلاب اسلامی جشن دومین سالگرد پیروزی‌اش را نگرفته بود که دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی آرام نگرفتند و حملات زیادی را به سوی چندین شهر مرزی کشورمان آغاز کردند تا راهی برای دستیابی به مقاصد شوم خود پیدا کنند. آن‌ها عراق را واسطه قرار دادند و از طریق ارتش این کشور به کشورمان حمله ور شدند. ملت ما با دست خالی ولی با اعتقاد و عزمی راسخ برای دفاع از میهن خویش و ملت عزیز آن به پا خواستند و به سوی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل روانه شدند تا گزندی به ایران همیشه آباد و آزاد وارد نشود.

وی نیز از سوی جهاد سازندگی به سوی جبهه شتافت تا در این حماسه بزرگ سهمی داشته باشد و به تکلیف شرعی خود در قبال ایران و ملت شریفش جامه پعمل بپوشاند. علی اصغر در کنار دیگر رزمندگان سپاه اسلام دلاورانه در سنگرهای حق و حقیقت می‌جنگیدند و از کشور در برابر دشمنان سیاه دل از کشور و اعتقاداتش پاسداری می‌کرد.

وقتی به جبهه اعزام شد سه فرزند به نام‌های «سمیه»، «فاطمه» و «سمانه» داشت.

علی اصغر در شلمچه (منطقه عملیاتی کربلای ۵) می‌جنگید و به کشورش خدمت می‌کرد که سرانجام بر اثر اصابت ترکش به بدن مجروح و به بیمارستان اهواز منتقل شد. بعد از آن به بیمارستان مشهد اعزام شد ولی در تاریخ 30 دی‌ماه سال 1365 از جام شیرین شهادت سیراب شد و به زمره شهدای هشت سال دفاع مقدس پیوست. پیکر پاک این شهید والامقام در فردوس رضا، گلزار شهدای دامغان به خاک سپرده شده است.

وصیت‌نامه شهید «علی اصغر کشاورزیان»:

بسم الله الرحمن الرحیم

لااله‌الاالله و شهادت می‌دهم که محمد (ص) رسول و پیغمبر خدا است و در این روز عید غدیر خم شهادت می‌دهم که علی (ع) ولی و وصی خاتم الانبیاء حضرت محمد (ص) است.

من با صحت عقل و اراده آزاد و کامل خودم بدون هیچ نوع عامل جز لقاء‌الله و فقط برای رضای خدا و اقامه دین خدا و پرچم رسول اکرم و ادامه راه سید‌‌الشهداء حضرت حسین (ع) به مرزهای غرب و جنوب می‌روم.

ان‌‌شاءالله خدا پیروزی را نصیب امت مسلمان ایران بکند و به عاشقان خود، شهادت در راه او و برای دین عنایت بفرمایید.

ای کسانی که دم از اسلام می‌زنید، دم از مسلمان می‌زنید، دم از شجاعت می‌زنید! یاعلی. این گوی و این میدان، بیایید خود را آزمایش کنید و بیایید در جهاد بر علیه باطل شرکت کنید، مبارزه کنید و در این راه  توحید، مسامحه‌کاری روا ندارید نگویید دیگران هستند پسر من لازم نیست برود مثلاً آموزش ندیده یا واجب کفایی است و احتیاج نیست من بروم این توجیه است...

تاریخ: 1359/08/06 (عید غدیر خم)

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما