شناسهٔ خبر: 23665120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دربازید استاندار آذربایجان شرقی مطرح شد:

سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی در تونل انرژی تبریز

تبریز-پروژه تونل انرژی تبریز با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است و اجرای این پروژه ضریب ایمنی انتقال برق تبریز به مدت ۴۰ سال را تضمین می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر ،مجید خدابخش عصر روز شنبه در حاشیه بازدید از پروژه تونل انرژی شرکت برق منطقه ای به خبرنگاران گفت: شبکه برق تبریز ۴۰ سال پیش کابل گذاری گردیده و قدیمی شده است و هر آن ممکن است اتفاق خاصی در این حوزه رخ داده و برق تبریز قطع شود.

وی با اشاره به افزایش مصرف برق نسبت به سال های گذشته افزود: در حال حاضر و با توجه به افزایش جمعیت آرام آرام مصرف برق افزایش پیدا می کند و علاوه بر آن ۱۰۰ مگاوات برق نیز برای مترو تبریز لازم است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه تونل انررژی، برق ۱۰ سال آینده شهر تبریز را تامین کرده و در کنار آن با افزایش ضریب ایمنی در ۳۰ و ۴۰ سال آینده شاهد خواهیم بود که برق کلانشهر تبریز با اطمینان خاطر و بدون نگرانی تامین شود.


وی حجم سرمایه گذاری این پروژه را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از طریق بانک توسعه اسلامی و مابقی آن نیز از منابع داخلی شرکت برق منطقه ای آذربایجان تامین شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که این پروژه یکی از پروژه های بسیار ارزشمند و ماندگار برای شهر تبریز است افزود: این پروژه به طول چهار کیلومتر و قطر ۳.۵ متر در مسیر کوه عون‌ابن‌علی تا پست ۲۳۰ کیلوولت مرکزی تبریز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد : بخشی از این پروژه زیر زمین بوده و در ۴کیلومتر از آن در داخل تونل کابل ها جابه جا شده و ترانس ها و پست های برق پیش بینی شده است.

خدابخش اظهار امیدواری کرد پروژه تونل انرژی سال بعد به پایان برسد.

نظر شما