شناسهٔ خبر: 23664387 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل ارشاد:

440 برنامه فرهنگی و هنری طی دهه فجر در آذربایجان غربی اجرا می شود

مهاباد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: 440 عنوان برنامه فرهنگی و هنری طی دهه فجر امسال در مناطق مختلف این استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر کریمی روز شنبه در آئین آغاز بکار نخستین جشنواره سراسری نمایشنامه نویسی کردی در بوکان افزود: در این برنامه ها ضمن معرفی خدمات انقلاب اسلامی برای تقویت انسجام ملی و اتحاد اقوام در سطح این استان تلاش می شود.
به گفته وی همزمان با دهه فجر 46 طرح فرهنگی و هنری نیز در آذربایجان غربی شامل 39 کانون فرهنگی و هنری، پنج کتابخانه تازه تاسیس، 2 مجتمع دیجیتالی در خوی و پلاتو نمایش ارومیه به بهره برداری می رسد.
وی به مزیت های دولتی ساخت سینما در مجتمع های تجاری نیز اشاره کرد، افزود: اگر در داخل این پاساژها سالن های سینما توسط مالکان مجتمع ساخته شود، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با هزینه خود امکانات صمعی و بصیری آن را تهیه می کند.
وی همچنین با بیان اینکه بوکان با داشتن تاریخ و هویت فرهنگی دیرینه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: این شهرستان ثروت های معنوی زیادی دارد و برای تقویت تئاتر آن باید تئاتر شهر بوکان ایجاد شود.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با بیان اینکه حفظ هویت های قومی موجب تقویت هویت ملی در سطح کشور می شود، گفت: همه باید برای حفظ هویت های قومی در سطح کشور تلاش کنند.
قسیم عثمانی ادامه داد: کمتر از پنج درصد از کل بودجه فرهنگی کشور در اختیار وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد و این درصد نمی تواند کفاف کارهای فرهنگی کشور را بدهد.
وی با تاکید بر اینکه این کمبود محسوس است، افزود: با وجود کمبود منابع مالی انتظارات از این وزارت خانه بسیار زیاد است و مردم از حوزه هنر انتظارات وسیع و خاص دارند.
وی اضافه کرد: حوزه فرهنگ و هنر باید مردم را به دنبال خود بکشاند و جهت دهنده جامعه باشد نه اینکه فرهنگ پیرو آن باشد؛ فرهنگ باعث اعتلای روحی جامعه می شود و این امر سلامت جامعه را به دنبال خواهد داشت.
فرماندار بوکان نیز در این آئین گفت: فرهنگ، نسل جدید را به نسل قدیم پیوند می زند و این امر ارتقای فرهنگ و هنر را به دنبال خواهد داشت.
جمال خسروی، افزود: آذربایجان غربی، رنگین کمان اقوام و مذاهب است و توجه به حوزه فرهنگ و اجرای برنامه های مناسب در این حوزه می تواند چند نسل را به هم پیوند دهد و شکاف نسلی را از بین ببرد.
به گزارش ایرنا در این نشست پنج نفر از اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره سراسری نمایشنامه نویسی کردی در بوکان حکم های ابلاغی خود را از دست مسئولان استانی و شهرستانی دریافت کردند.
شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/3072/3093
** خبرنگار: محمد ادیب ** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*

نظر شما