شناسهٔ خبر: 23664367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار یزد:

سیستم روشنایی معابر و خیابان‌های شهر یزد بهبود می‌یابد

یزد- شهردار یزد با اشاره به اختصاص اعتبار با همکاری وزارت نیرو به روشنایی یزد گفت: سیستم روشنایی معابر و خیابان های شهر یزد بهبود خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد عصر امروز در نشست شورای شهر یزد با اشاره به ارائه طرحی مشارکتی با وزارت نیرو اظهار داشت: در آستانه سال نو با تفاهمنامه ای که بین شهرداری و وزارت نیرو منعقد شده، طرح های روشنایی تا سقف ۵۰ میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهم شهرداری و وزارت نیرو در اجرای این پروژه به نسبت ۴۰ و ۶۰ درصد است، اضافه کرد: مبلغ تعهد شده از سوی شهرداری برای این منظور ۲ میلیارد تومان است و وزارت نیرو نیز ۳ میلیارد تومان تعهد پرداخت دارد که باید به توزیع برق استان یزد برای اجرای طرح پرداخت شود.

شهردا یزد با بیان اینکه بر اساس اجرای این طرح، معابر و خیابان هایی که روشنایی ندارند نیز دارای روشنایی خواهند شد، عنوان کرد: معابر و روستاهای الحاقی به شهر و حتی ورودی های شهر نیز دارای روشنایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه میزان سهم پرداختی در گذشته برعکس بود و سهم شهرداری تا ۷۰ درصد نیز می رسید، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش و رایزنی که صورت گرفت برای نخستین بار این سهمیه تغییر یافت و سهم وزارت نیرو بیشتر از شهرداری تعیین شد.

مرتضی شایق، عضو شورای شهر و شهردار اسبق یزد نیز در این زمینه خواستار ساماندهی تیرهای چراغ برق در سطح شهر شد و گفت: متاسفانه وضعیت کابل ها و ترانس های برق در شهر جهانی یزد مناسب نیست و باید ساماندهی شود.

وی بیان داشت: در بودجه سال ۹۷ باید نصب تیر برق ممنوع شود و در شهر جهانی یزد کابل برق به صورت زیرزمینی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش مهر، دو فوریت اجرای این طرح در صحن شورا با موافقت اکثریت اعضا به تصویب رسید.

نظر شما