شناسهٔ خبر: 23664310 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

گمرك استراتژيك شهيد رجايي در روز چند كانتينر كالا به ايران وارد مي‌کند؟

روزنامه جوان

در حالي كه به ادعاي مستند تمام مسئولان عالي رتبه كشور از جمله دادستان كل، ميزان كانتينرهاي وارده از گمرك شهيد رجايي (بندرعباس) روزانه 3تا 5هزار كانتير عنوان می‌شود...

صاحب‌خبر -
در حالي كه به ادعاي مستند تمام مسئولان عالي رتبه كشور از جمله دادستان كل، ميزان كانتينرهاي وارده از گمرك شهيد رجايي (بندرعباس) روزانه 3تا 5هزار كانتير عنوان می‌شود، يك مقام عالي گمرك گفت: روزانه تنها 2هزار كانتينر از گمرك بندر عباس ورود مي‌كند، اين در حالي است كه اختلاف 2تا 3هزار كانتينر ورودي از گمرك شهيد رجايي بين مسئولان رقم قابل ملاحظه‌ای است. 

به گزارش «جوان» طي روز‌هاي اخير يك مقام گمركي در روز افتتاح يك عدد ايكس‌ري چيني (و نه نصب و راه اندازي) در گمرك شهيد رجايي بندر عباس مدعي شد كه از گمرك شهيد رجايي روزانه تنها 2هزار كانتينر وارد مي‌شود كه ذكر نكاتي در اين رابطه الزامي است. اولاً بايد عنوان داشت كه گويا قرار بود در گمرك شهيد رجايي ايكس‌ري‌هاي ژاپني نصب و راه اندازي شود و گويا سفرهايي به ژاپن در همين رابطه صورت گرفته است كه حال مشخص نيست چرا يك ايكس‌ري چيني در گمرك شهيد رجايي تنها افتتاح شده است و نه نصب و راه اندازي چراكه نصب و راه اندازي به آينده حواله داده شده است و مشخص نيست چه ضرورتي داشته الان يك عدد ايكس‌ري چيني فقط در گمرك افتتاح شود. از سوي ديگر گمرك در حالي تعداد كانتينرهاي ورودي از گمرك مهم و استراتژيك شهيد رجايي را در روز تنها 2هزار عدد عنوان مي‌كند كه پيش از اين مقامات عالي‌رتبه نظام و همچنين نمايندگان مجلس تعداد كانتينرهاي ورودي از گمرك شهيد رجايي را در روز بالغ بر 3تا 5هزار عدد عنوان مي‌كنند، بدين ترتيب بايد ديد اين اختلاف 3هزار كانتينر از كجا حادث مي‌شود. 

گفتني است بيش از 50درصد كالاها به تنهايي از گمرك شهيد رجايي بندرعباس به ايران وارد مي‌شود و با در نظر گرفتن واردات بيش از 50 تا 60ميليارد دلاري كالا به كشور متوجه مي‌شويم كه گمرك شهيد رجايي يك گمرك استراتژيك براي اقتصاد ايران است و پيوسته در معرض واردات رسمي و غير رسمي قرار دارد و بايد افراد صالح و متخصص و همچنين تجهيزات به‌روزي را براي كنترل اين گمرك مهم در اين گمرك مورد استفاده قرار دهيم.

نظر شما