شناسهٔ خبر: 23664309 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدال طلای هفته چهارم گرنداسلم به تکواندوکاران ترکیه و کره‌جنوبی رسید

در پایان هفته چهارم و پایانی رقابت‌های گرنداسلم تکواندو ۲۰۱۸ جوایز ۷۰ هزار دلاری امروز (شنبه) به تکواندوکاران کره‌ و ترکیه رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رقابت‌های هفته چهارم و پایانی نخستین دوره مسابقه‌های گرنداسلم تکواندو از صبح امروز (شنبه) به میزبانی شهر "ووشی" در چین با برگزاری مبارزات اوزان ۵۷- کیلوگرم زنان و ۵۸- کیلوگرم مردان پیگیری شد که تیم ملی ایران با دو نماینده در بخش مردان شرکت کرد که هر دوی آنها از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند. تکواندوکاران کره‌ و ترکیه نیز توانستند با کسب عنوان قهرمانی جوایز ۷۰ هزار دلاری هفته پایانی را به خود اختصاص دهند.

در رقابت‌های امروز (شنبه) فرزان عاشورزاده و ابراهیم صفری دو نماینده ایران بودند که ابتدا عاشورزاده و سپس صفری مقابل رقیبان خود شکست خورده و از کسب مدال باز ماندند.

تکواندوکاران کره در بخش مردان و ترکیه در بخش زنان توانستند با کسب عنوان قهرمانی ضمن به دست آوردن گردن آویز طلا، جوایز ۷۰ هزار دلاری را به خود اختصاص داد. بدین ترتیب با پایان رقابت‌های امروز، نفرات برتر اوزان ۵۷- کیلوگرم زنان و ۵۸- کیلوگرم مردان به شرح زیر مشخص شدند:

۵۸- کیلوگرم مردان:

۱- تائه هان کیم از کره‌جنوبی، مدال طلا (۷۰ هزار دلار)

۲- جون جانگ از کره‌جنوبی، مدال نقره (۲۰ هزار دلار)

۳- میخائیل آرتامانوف از روسیه، مدال برنز (۵ هزار دلار)

۵۷- کیلوگرم زنان:

۱- ایرم یامان از ترکیه، مدال طلا (۷۰ هزار دلار)

۲- لیجون ژائو از چین، مدال نقره (۲۰ هزار دلار)

۳- زونگشن لو از چین، مدال برنز (۵ هزار دلار)

با پایان مبارزات امروز از هفت سهمیه ایران که تاکنون به روی شیاپچانگ گرند اسلم رفتند، تنها سجاد مردانی توانست بین سه تکواندوکار برتر این رقابت‌ها قرار بگیرد. میرهاشم حسینی، ابوالفضل یعقوبی، فرزان عاشورزاده، ابراهیم صفری، زهرا پوراسماعیل و ناهید کیانی شش تکواندوکار حذف شده ایران از گردونه این رقابت‌ها هستند.

هدایت تیم ملی مردان ایران را مهدی بی‌باک به عنوان سرمربی در اختیار داشت اما در بازی سجاد مردانی، علیرضا نصر آزادانی به عنوان کوچ در کنار او حضور داشت. همچنین هدایت دو تکواندوکار بانو ایران را که از این رقابت‌ها حذف شدند، مهرو کمرانی به عنوان سرمربی در اختیار داشت.

جدول مدالی این رقابت‌ها نیز به قرار زیر است:

۱) کره‌جنوبی/ ۳ مدال طلا، ۲ مدال نقره

۲) روسیه/ ۱ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۱ مدال برنز

۳) چین/ ۱ مدال نقره و ۱ مدال برنز

۴) ایران و آذربایجان/ ۱ مدال برنز

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما