شناسهٔ خبر: 23664305 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سهميه‌هاي ويژه جشنواره فيلم فجر به چه كساني رسيد؟

صاحب‌خبر -
صبح روز گذشته ۳۰ دي ماه سايت بليت‌فروشي سي‌و‌ششمين جشنواره فيلم فجر به منظور خريداري بليت‌هاي اين رويداد هنري براي مردم باز شد كه در همان دقايق ابتدايي ظرفيت بليت‌هاي برخي از سانس‌ها در برخي از سينماهاي اصلي پر شد. سرعت پر شدن برخي سانس‌ها به اندازه‌اي بود كه پيگير موضوع شديم و به مسئله سهميه برخي افراد رسيديم كه كارت‌هاي ويژه خريد بليت از ۲۷ دي ماه در اختيار آنها بوده و از ۲۸ دي ماه امكان خريد بليت داشته‌اند، يعني سايت دو روز زودتر از مردم عادي براي آنها باز شده است. 
براي مشخص شدن اينكه سهميه افراد خاص چقدر از سهميه و امكان خريد مردم كم كرده است، با علي اصغر تركيان مدير سايت سينماتيكت، سايت ويژه فروش بليت‌هاي سي و ششمين جشنواره ملي فيلم فجر گفت‌وگويي داشتيم. 
وي درباره ارائه سهميه خاص به افراد براي پيش‌خريد بليت‌هاي جشنواره ملي فيلم فجر كه منجر به پر شدن سريع برخي سانس‌ها شده است، گفت: ظرفيت سالن‌ها چهار بخش است كه ۴۰ درصد براي فروش مردمي به صورت خريد آنلاين، ۲۰ درصد گيشه، ۲۰ درصد براي نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها و ۲۰ درصد هم براي مهمانان دبيرخانه، جشنواره و صاحبان آثار است كه سينماداران هم در همين بخش سهميه‌اي دارند. 
مدير سايت سينماتيكت درباره ارائه كارت‌هايي از مبلغ ۶۰۰ هزار تا يك ميليون تومان به برخي از افراد خاص و بازگشايي سايت زودتر از موعد مقرر براي آنها بيان كرد: اين كدهاي ويژه براي مهمانان جشنواره در نظر گرفته شده بود كه ما براي آنها زودتر و در تاريخ ۲۸ دي ماه سايت را باز كرديم، اما ظرفيت‌هاي آنها مستقل از مردم است. 
وي تأكيد كرد: بخش مردمي ۴۰ درصد ظرفيت هر سالن را در پيش‌فروش اينترنتي به خود اختصاص مي‌دهد و از سهميه فروش مردمي به كسي داده نمي‌شود، ضمن اينكه اين موضوع مربوط به دبيرخانه و صاحبان آثار است كه به آنها كدهايي داده شده بود تا بتوانند خودشان در هر سالني كه دوست دارند در ظرفيت مربوط به خودشان دست به انتخاب بزنند. تركيان اظهار كرد: سايت خريداري اين افراد جدا از مردم عادي است و آنها از يك سايت ديگر خريداري مي‌كنند. 
تركيان در پايان عنوان كرد: امسال اين امر بدون هيچ مشكلي انجام شد و در ۱۵ دقيقه ابتدايي حدود 7هزار سري بليت فروختيم و بليت اكثر پرديس‌ها به فروش رفته است. به عبارتي لحظه‌اي كه ما سايت را باز كرديم، حدود 4هزار نفر آنلاين بودند، اما هيچ مشكلي در خريد بليت براي آنها پيش نيامد.

نظر شما