شناسهٔ خبر: 23664183 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تظاهرات در اردن در اعتراض به سفر معاون رئيس جمهور آمريکا

شمار زيادي از شهروندان اردنی در مقابل سفارت آمريکا در امان پايتخت اردن تجمع کردند تا مخالفت خود را با سفر مايک پنس معاون رئيس جمهور آمريکا به اردن، به نمايش بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما؛ مخالفان سفر معاون رئيس جمهور آمريکا به اردن تظاهرات کردند.
به گزارش شبکه تلويزيوني اي پي تي ان؛شمار زيادي از تظاهر کنندگان روز شنبه در مقابل سفارت آمريکا در امان پايتخت اردن تجمع کردند تا مخالفت خود را با سفر مايک پنس معاون رئيس جمهور آمريکا به اردن، به نمايش بگذارند.از اوايل ماه دسامبر سال گذشته(دوهزار و هفده ميلادي) که دولت آمريکا قدس را به عنوان پايتخت اسرائيل به رسميت شناخت، برگزاري تظاهرات در مقابل سفارت آمريکا به صحنه ي عادي و رايج تبديل شده است. تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا باعث بروز ناآرامي در سراسر منطقه شده است.
در بخش ديگري از گزارش اي پي تي ان آمده است:  واشنگتن به اردن به ديد يک همپيمان مهم در مبارزه با « ستيزه جويي اسلامي» در منطقه مي نگرد. پادشاهي اردن نقش مهمي در کارزار نظامي بين المللي تحت رهبري آمريکا ايفا کرده است ، کارزاي که به طريقي موفقيت آميز توانست دولت اسلامي( داعش) را از مناطق وسيعي از کشورهاي همسايه سوريه و عراق بيرون براند.
تظاهر کنندگان اردني به زبان عربي شعار مي دادند:  « آمريکا سر مار است»
در روي يکي از کاغذ نوشته هايي که يکي از تظاهرکنندگان در دست گرفته بود عبارت« فرستاده جناح راست صهيونيستي آمريکا خوش نيامد» به چشم مي خورد.
شماري از تظاهر کنندگان نيز شعارهايي در حمايت از مردم فلسطين سر دادند.

 

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_1810141" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2001325/1810141?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما