شناسهٔ خبر: 23664178 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سرانجام رئیس جدید کمیته ملی المپیک از شهرداري تهران رفت

صالحی امیری از «بهشت» دل کند!

روزنامه جوان

رضا صالحي‌اميري سرانجام ديروز پس از انتقادها و فشارهاي فراواني که درباره دوشغله بودنش در سطح رسانه‌ها و...

صاحب‌خبر -
سعید احمدیان

رضا صالحي‌اميري سرانجام ديروز پس از انتقادها و فشارهاي فراواني که درباره دوشغله بودنش در سطح رسانه‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي مطرح بود از معاونت اجتماعي– فرهنگي شهرداري تهران در خیابان بهشت کنار رفت تا از امروز تمام‌وقت کارش را در کميته ملي المپيک آغاز کند. 
ساختمان مشهور خيابان سئول شمالي تهران امروز ميزبان مراسم معارفه و تکريم تيم جديد و سابق مديريتي کميته ملي المپيک است. صالحي‌اميري که هفته گذشته بدون رقيب و با قيام اعضاي مجمع کميته ملي المپيک به رياست رسيد، از امروز کارش را به عنوان رئيس جديد کميته ملي المپيک به صورت رسمي شروع مي‌کند. 
 
تلاش براي ماندن در شهرداري و ورزش

در حالي مراسم معارفه رئيس، دبيرکل، نواب هيئت اجرايي جديد کميته ملي المپيک امروز برگزار مي‌شود که تا ديروز دوشغله بودن صالحي‌اميري يکي از مهم‌ترين چالش‌هايي بود که پيش‌روي وي قرار داشت. حضور همزمان به عنوان رئيس کميته ملي المپيک و معاونت اجتماعي - فرهنگي شهرداري تهران سبب شده بود تا انتقادها از صالحي‌اميري بالا بگيرد. رئيس جديد کميته ملي المپيک هم در واکنش به اين انتقادات دست به قلم شد و در نامه‌اي که آخر هفته گذشته منتشر شد، از اعلام آمادگي براي واگذاري پست معاونت شهرداري خبر داد، هرچند وي در اين نامه حضورش در کميته را مغاير با قوانين ندانسته و عنوان کرده بود که پست رياست کميته ملي المپيک يک پست تشريفاتي است و شغل محسوب نمي‌شود. با اين حال نجفي، شهردار تهران نظري مخالف معاونش داشت و 22 آذر و پس از جدي شدن حضور صالحي‌اميري در انتخابات کميته ملي المپيک گفته بود: «بحث اين بود که آيا حضور در کميته ملي المپيک شغل محسوب مي‌شود يا خير. با انصاري، معاون رئيس‌جمهور صحبت کردم و ايشان اعلام کرد از نظر ما به طور قطع شغل محسوب مي‌شود، پس با اين شرايط صالحي‌اميري نمي‌تواند دو شغل داشته باشد و اگر به کميته برود بايد از شهرداري جدا شود.»
پس از انتخاب صالحي‌اميري به عنوان رئيس جديد کميته، اعضاي شوراي شهر تهران هم همگي متفق‌القول بر اين نکته تأکيد داشتند که رياست کميته شغل محسوب مي‌شود و شهردار تهران بايد به دنبال معرفي مدير جديدي براي معاونت اجتماعي - فرهنگي شهرداري تهران باشد. در همين راستا جمعه گذشته، مجيد فراهاني يكي از اعضاي شوراي شهر تهران درباره دوشغله بودن صالحي‌اميري صحبت كرده بود: «خدا نکند روزي را شاهد باشيم که در تحليل نتايج ضعيف المپيک آينده در مقايسه با نتايج المپيک‌هاي پيشين، کارشناسان و رسانه‌ها دوشغله بودن رئيس کميته ملي المپيک و عدم وقت گذاشتن کافي ايشان براي اين مسئوليت را مطرح کنند.» با وجود مخالفت‌ها درباره حضور همزمان صالحي‌اميري در کميته و شهرداري، گفته مي‌شد که وي به دنبال گرفتن يک استفساريه از مجلس براي ماندن در هر دو شغل است. 
 
نجفی استعفای معاونش را اعلام کرد

تلاش‌هاي رئيس جديد کميته ملي المپيک به نتيجه نرسيد تا قبل از ظهر ديروز شهردار تهران به صورت رسمي از کناره‌گيري صالحي‌اميري از پست معاونت اجتماعي– فرهنگي شهرداري خبر دهد. نجفي ديروز در حاشيه جلسه اتاق اصناف ايران در جمع خبرنگاران درباره وضعيت معاونت امور اجتماعي– فرهنگي اجتماعي شهرداري گفت: «آقاي صالحي‌اميري استعفا داده‌اند و اين استعفا پذيرفته شده است. ايشان در حال حاضر به عنوان مشاور شهردار در امور اجتماعي– فرهنگي به صورت پاره‌وقت مشغول فعاليت هستند.» به اين ترتيب صالحي‌اميري تمام‌وقت در کميته ملي المپيک فعاليت خواهد كرد. 
 
پرفراز و نشيب با کيومرث هاشمي

با معارفه صالحي‌اميري، او امروز جانشين کيومرث هاشمي مي‌شود که چهار سال پيش از معاونت ورزشي وزارت تربيت و سلامت آموزش و پرورش به کميته ملي المپيک آمده بود. هاشمي در حالي زمستان 92 جانشين محمد علي‌آبادي شده بود که ورزش کشور در چهار سال اخير روزهاي پرفراز و نشيبي را سپري کرده است. علاوه بر روزهاي پرتنشي که کميته ملي المپيک با وزارت ورزش در روزهاي حضور گودرزي در وزارت داشت، بازي‌هاي آسيايي اينچئون و المپيک ريو، مهم‌ترين مسابقاتي بودند که ورزشکاران کشورمان در روزهاي مديريت هاشمي پشت سر گذاشتند. 
ايران در بازي‌هاي آسيايي با ۲۱ مدال طلا، ۱۸ نقره و ۱۸ برنز در رده پنجم قرار گرفت که از لحاظ مرغوبيت مدال، نتيجه خوبي براي کاروان ايران محسوب مي‌شد. در المپيک ريو، اما کاروان ايران انتظارات را برآورده نکرد و صاحب سه طلا، يک نقره و چهار برنز شد و در رده بيست و پنجم قرار گرفت تا ورزش کشورمان کارنامه ضعيف‌تري نسبت به المپيک لندن داشته باشد. در المپيک 2012 تيم ايران با چهار طلا، پنج نقره و سه برنز در جايگاه هفدهم قرار گرفته بود. 
  
چالش‌هاي پيش‌روي رئيس جديد

با اين حال در شرايطي صالحي‌اميري از امروز کارش را در کميته ملي المپيک آغاز مي‌کند که بازي‌هاي آسيايي 2018 جاکارتا و المپيک 2020 مهم‌ترين رويدادهاي ورزشي پيش‌روي ورزش کشورمان است. تلاش براي حضور موفق‌تر در اين رقابت‌ها و همچنين رسيدگي به مشکلات معيشتي قهرمانان از جمله اولويت‌هايي است که بايد بيشتر مورد توجه رئيس جديد قرار گيرد، رئيسي که با توجه به کناره‌گيري از شهرداري، وقت بيشتري براي سروسامان دادن به ورزش دارد. 

نظر شما