شناسهٔ خبر: 23664083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

قائم مقام مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت افزایش وقف در امور قرآنی/ تقویت مراکز قرآنی حمایت مسئولان و مردم را می طلبد

قائم مقام مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: انجام موقوفات تا سال های بسیاری موجب ماندگاری نام نیک و خیرات برای انسان خواهد شد و هزینه کردن برای معجره جاوید الهی قطعا باید در اولویت قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسفیر تیران و کرون؛ مراسم افتتاح مرکز تخصصی حفظ قران کریم رضوانشهر امروز با حضور قائم مقام مدیر کل و رئیس امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مسئولان شهرستان و مردم رضوانشهر در حسینیه شهدای رضوانشهر برگزار شد.

امام جمعه رضوانشهر در این مراسم با اشاره به اهمیت کتاب قرآن به عنوان معجزه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، اظهار کرد: خداوند با نزول آیان الهی بر قلب پیامبر اکرم، راه سعادت را به انسان ها نشان داده و این کتاب معجزه ای برای مردم همه دوران محسوب می شود.

حجت الاسلام محمد شیاسی گفت: فعالیت در امور قرآنی و به خصوص حفظ قرآن کریم جایگاه بالایی نزد خداوند داشته و این افراد باید به این فعالیت خود افتخار کنند.

وی افزود: رضوانشهر به عنوان شهر شهیدان و دارالمومنین به وجود چنین مرکزی احتیاج داشت و قطعا با حمایت مردم و مسئولان شاهد فعالیت های خوبی توسط آن خواهیم بود.

قائم مقام مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان با اشاره به جایگاه این استان از نظر تعداد موقوفات در پنج رتبه برتر کشوری، اظهار کرد: آمار بالای وقف در استان اصفهان جای تقدیر دارد اما تعداد اندکی از موقوفات مشخصا وقف بر امور قرآنی شده اند.

سعید حسینی با بیان اینکه مسئولان اداره اوقاف به عنوان امانت دار باید به نیت واقف عمل کنند، گفت: انجام موقوفات تا سال های بسیاری موجب ماندگاری نام نیک و خیرات برای انسان خواهد شد و هزینه کردن برای معجره جاوید الهی قطعا باید در  اولویت بیشتری قرار گیرد.

وی ضمن تاکید برای جذب جوانان و انس آن ها با قرآن کریم، خاطرنشان کرد: همگانی کردن حفظ قرآن کریم نیازمند راه اندازی نهضتی عظیم همانند نهضت پیاده روی اربعین دارد تا مردم از هر قشر و هر سنی به این سمت روی آورند.

قائم مقام مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان حفظ قرآن کریم را ضامن سعادتمندی نوجوانان دانست و افزود: هیچ کار فرهنگی مناسب تر از کار قرانی نیست و تقویت مراکز قرآنی حمایت و همکاری همه جانبه مسئولان و مردم را می طلبد.

در ادامه مراسم از فعالان و حافظان قرآنی تقدیر شد و بازدید از مکان مرکز توسط مسئولان صورت گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما