شناسهٔ خبر: 23664050 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

گیاه ضد دیابت را بشناسید

گشنیز، گیاهی است که به‌میزان فراوان در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد که علاوه بر دادن طعم و بوی مطبوع به غذا، دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت> این سبزی حاوی ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B۶، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فیبر است، همچنین سبزی گشنیز به‌عنوان دوای معده و بهبوددهنده عمل گوارش و هضم غذا شناخته می‌شود و این تأثیر به‌حدی است که آن را گیاه ضددیابت نیز می‌نامند.

به گزارش شفاآنلاین، نگار مهری ــ کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های دانشگاه همدان اظهار داشت: گشنیز، گیاهی است که به‌میزان فراوان در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد که علاوه بر دادن طعم و بوی مطبوع به غذا، دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست.

وی گشنیز را حاوی ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فیبر بیان کرد و افزود: سبزی گشنیز به‌عنوان دوای معده و بهبود دهنده عمل گوارش و هضم غذا شناخته شده است و تحقیقات (researches)نشان می‌دهد که مصرف آن باعث دفع سرب و آلومینیوم نیز می‌شود.

مهری اظهار کرد: گشنیز با تحریک ترشح انسولین به‌عنوان سبزی کاهش دهنده قند خون شناخته شده است و این تأثیر به‌حدی است که آن را گیاه ضد‌دیابت نیز می‌نامند.

وی بهبود عملکرد کبد(Liver)، مقابله با باکتری سالمونلا، خاصیت ضدالتهابی، برطرف کننده علائم آرتریت و محافظت از بدن در برابر عفونت‌های دستگاه ادراری  را از جمله خاصیت‌های گشنیز برشمرد.

نظر شما