شناسهٔ خبر: 23663997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون فرمانداری خلیل آباد:

باید راه های عملی درمان اعتیاد در خلیل آباد بررسی شود / هرکجا مردم وارد مسائل شدند، مشکلات به خوبی رفع شده است

معاون فرمانداری خلیل آباد با تاکید بر اینکه هرکجا مردم وارد مسائل شدند، مشکلات به خوبی رفع شده است، گفت: آگاهی بخشی به مردم یکی از ضروریات مبارزه با مواد مخدر است

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، سید مهدی عصمتی مقدم عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلیل آباد که در دفتر فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: مردمی شدن بحث مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد و بهره گیری از توان مشاوران و دستگاه های اجرایی در این زمینه نیز حائز اهمیت است.

 

وی با بیان اینکه باید بتوانیم بیشتر از گذشته از توان اساتید مجرب در این حوزه استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: تمام اقدامات باید باعث شود که مردم بیش از پیش در مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد مشارکت کنند.

 

هرکجا مردم وارد مسائل شدند، مشکلات به خوبی رفع شده است

 

معاون فرمانداری خلیل آباد با تاکید بر اینکه در طول دوران انقلاب هر کجا که  مردم خواستند و وارد مسائل شدند، به خوبی مشکلات مرتفع شده است، تصریح کرد: ایجاد و ثبت تشکل های مردمی باید بیش از پیش پیگیری شود از تمام اقشار جامعه که بخواهند در این زمینه فرهنگی و پیشگیری و درمان مواد مخدر تشکل هایی به ثبت برسانند استقبال می کنیم.

 

وی همچنین ادامه داد: در بخش ششطراز و شهر کندر نیز چند تشکل در مراحل ثبت مقدماتی قرار دارد که بتوانند هر چه سریعتر کار خود را انجام دهند.

 

باید راه های عملی درمان اعتیاد بررسی شود

 

عصمتی مقدم در ادامه اذعان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی و بررسی راه های علمی در کمپ های درمان اعتیاد در نشست شورای اجتماعی شهرستان مطرح شد و باید راه های عملی درمان اعتیاد در شهرستان بررسی شود.

 

وی با بیان اینکه راهکارها و نکته نظرات کارشناسان باید در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جمع بندی و بررسی شود، عنوان کرد: کارشناسان در نشست شورای اجتماعی بر این باور بودند که اگر قرار به درمان افراد مبتلا به اعتیاد است باید جایگزینی برای آن داشته باشیم.

 

آگاهی بخشی به مردم یکی از ضروریات مبارزه با مواد مخدر است

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه آگاهی بخشی به مردم نیز یکی از ضروریات مبارزه با مواد مخدر است، تشریح کرد: در شهرستان خلیل آباد همه دستگاه های اجرایی پای کار هستند و بحث برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح شهرستان ادامه دارد.

 

وی همچنین بیان کرد: با راه اندازی مرکز مشاوره آموزش و پرورش نیز اقدامات ارزنده ای در سطح مدارس  انجام می شود که جای تقدیر دارد و باید بر کیفیت این اقدامات افزوده شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

هموار شدن راه مبارزه با مواد مخدر، رفع مشکلات جامعه است

 

ولی الله غلامی همچنین در ادامه این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: امروز اگر مسئولان نظام جمهوری اسلامی با مواد مخدر به سختی مبارزه می کنند یک حرکت بسیار عمیق در راه پیشرفت ملت ایران است.

 

وی با بیان اینکه اهمیت مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد بر هیچ کس پوشیده نیست، ابراز کرد: ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات و جرائم در سطح حوزه استحفاظی و کشور نیز به مواد مخدر مربوط می شود.

 

فرمانده انتظامی خلیل آباد همچنین در ادامه اظهار کرد: ریشه سرقت ها، طلاق ها، مشکلات خانواده ها، بیماری های روحی و روانی در سطح جامعه، قاچاق خرده فروشی مواد مخدر، مسائل اخلاقی، فساد، دوری از معنویت و اخلاق شرعی و اسلامی نیز به نوعی با مواد مخدر در ارتباط است.

 

وی با اشاره به اینکه به هر طریقی که بتوانیم گوشه ای از معضلات این حوزه را بر طرف کنیم در واقع به رفع مشکلات جامعه کمک کرده ایم، تصریح کرد: نشست های خوبی در حوزه مواد مخدر برگزار می شود  ولی اقدامات اعضای شورا یا خروجی جلسات باید بررسی شود تا میزان مشارکت همه اعضا مشخص شود.

 

قرص های دتا یا دراگون ترکیبی از مواد مخدر است

 

غلامی با اشاره به مشخصات قرص دتا یا دراگون، اذعان کرد: از این قرص در کشورهایی نظیر هند، چین، بحرین نیز از آن به عنوان داروی ترک اعتیاد استفاده می کردند.

 

وی با بیان اینکه ابتدا این قرص از کشور هند وارد کشور می شد،عنوان کرد: ولی قرص ابتدایی تفاوت های بسیاری با نوع امروزی آن داشت و در آن مواد مخدر نیز استفاده نمی شد و عوارض قرص های امروزی که در کشور درست می شود را نداشت.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلیل آباد همچنین در ادامه تشریح کرد: قرص هایی که در کشور تولید می شود ترکیبی از مواد مخدر است که با مقداری از گیاهای معطر مخلوط می شود و متاسفانه به عنوان داروی گیاهی ترک اعتیاد به فروش می رسد.

 

استفاده از قرص دتا باعث 3 برابر شدن مصرف مواد مخدر می شود

 

وی با اشاره به اینکه دتا یا دراگون داروی ترک اعتیاد نیست، بیان کرد: افرادی که از این قرص استفاده می کنند در ابتدا تصورشان این است که مشکل آنها حل شده ولی بعد از مدتی این دارو جوابگوی بدن آن ها نیست و با الاجبار به مصرف دوباره مواد مخدر روی می آوردند و متاسفانه باید سه برابر گذشته مصرف کنند تا حالت بی قراری به آنها دست ندهد.

 

غلامی با بیان اینکه ترکیب این دارو اصولی نیست و در بسیاری از موارد باعث تشنج و مرگ می شود، تاکید کرد: این قرص برای معده و اعصاب مضرر است و باعث به وجود آمدن مشکلات درونی در بدن می شود به طوری که  کبد و کلیه را از بین می برد و خود در واقع اعتیاد آور است.

 

کشف 32 کیلو و 830 گرم انواع مواد مخدر در دیماه

 

وی همچنین در ادامه از دستگیری 14 نفر متهم و توقیف دو خودرو در حوزه مواد مخدر در ماه جاری خبر داد و اظهار داشت: در این ماه 10 کیلو 500 گرم تریاک، 22 کیلو و 200 گرم حشیش، 100 گرم گراس، 20 گرم سوخته تریاک، سه گرم هروئین، دو گرم شیشه و 5 گرم شیره کشف شده است.

 

فرمانده انتظامی شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه در مجموع در دی‌ماه 32 کیلو 830 گرم انواع مواد مخدر در شهرستان کشف شده است، بیان کرد: در راستای آگاهی‌رسانی در خصوص مواد مخدر تاکنون کلاس‌های آموزشی بسیاری در آموزش و پرورش، مساجد و حسینیه‌ها برگزار شده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما