شناسهٔ خبر: 23663929 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

اردوغان هدف بعدی حمله به سوریه را مشخص کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: عملیات ارتش این کشور برای سرکوب تروریست‌ها در عفرین آغاز شده است و بعد از عفرین در منبج نیز ادامه خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

اردوغان هدف بعدی حمله به سوریه را مشخص کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، رجب طیب اردوغان امروز در ششمین کنگره استانی حزب عدالت و توسعه در شهر کوتاهیه، با اعلام آغاز عملیات ارتش این کشور برای سرکوب تروریست ها در عفرین بر ادامه آن تا منبج نیز تاکید کرد.

رئیس جمهوری ترکیه اظهار داشت: وعده های داده شده در خصوص کنترل حضور تروریست ها در منبج محقق نشده است و به همین علت هیچ کسی حق اظهارنظر در مورد اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه ندارد.

حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و سدات اونال معاون منطقه ای وزارت خارجه ترکیه به عنوان نمایندگان کشورهای ضامن کنگره گفت وگوی ملی سوریه، برای انجام آخرین هماهنگی ها در حال مذاکره در سوچی هستند. 

رئیس اتاق بازرگانی قطر امروز از مشارکت کشورش در ساخت اولین خودروی ملی ترکیه خبر داد.به گفته شیخ خلیفه بن جاسم آل ثانی، این سرمایه گذاری از طریق شرکت «Bmc » ترکیه که بخشی از سهام آن متعلق به قطر است، صورت خواهد گرفت.پیش بینی می شود، اولین نمونه از خودروی ملی ترکیه در سال 2019 تولید و تولید تجاری آن از ابتدای سال 2021 آغاز شود.

به ادعای روزنامه استار، نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در مناطق تحت اشغال خود در شمال سوریه، دختران نوجوان سوری به خصوص ساکنان شهر عفرین را با زور اسلحه دستگیر و پس از آموزش اصول عملیات های تروریستی در اردوگاه های آموزشی ـ نظامی، به خط مقدم جبهه درگیری با ارتش ترکیه اعزام و یا به عنوان عنصر انتحاری در مواقع ضروری مورد استفاده قرار می دهند.دولت ترکیه بارها اعتراض خود را به حمایت مالی ـ تسلیحاتی آمریکا از معارضان کُرد سوریه اعلام و طی چند روز گذشته حملات توپخانه ای خود را علیه مواضع ی.پ.گ و پ.ک.ک در عفرین آغاز کرده است.

به گزارش روزنامه ینی شفق، ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه سپهبد اسماعیل متین تمل نفر دوم ارتش را به عنوان فرمانده عملیات نیروهای ترکیه در عفرین سوریه تعیین کرد.سپهبد اسماعیل متین تمل پیش از این، فرماندهی ارتش ترکیه در عملیات سپر فرات را بر عهده داشت و در استقرار نیروهای ترکیه در ادلب و اغلب عملیات های برون مرزی ترکیه نقشی کلیدی ایفا کرده است.

ماموران امنیتی ترکیه یک هزار و یک مهاجر و پناهجوی خارجی را که قصد عبور غیرقانونی به یونان، بلغارستان و سایر کشورهای اروپایی از طریق ترکیه را داشتند، طی هفته گذشته در آب های دریای اژه و شهرهای مختلف این کشور دستگیر کردند.پناهجویان دستگیر شده تبعه کشورهای ایران، فلسطین، پاکستان، سوریه، بنگلادش، عراق، الجزایر، لیبی، سریلانکا، افغانستان، اریتره، مالی، آنگولا، آفریقای شمالی، گابن، غنا، کنگو، یمن و هندوستان بودند.بر اساس قرارداد سال گذشته فی مابین ترکیه و اتحادیه اروپا، ترکیه موظف به ممانعت از مهاجرت پناهجویان به سمت اروپا است.

وب سایت خبری سی.ان.ان تورک از بررسی درخواست بازگشت به کار سه هزار و 110 کارمند اخراجی دولت پس از کودتای نافرجام 2016 این کشور در کمیسیون وضعیت فوق العاده ترکیه خبر داد.ترکیه بعد از کودتای نافرجام 15 جولای 2016، افراد بی شماری را از کار اخراج و موسسات زیادی را تعطیل کرده است.

ماموران پلیس ضد ترور استانبول طی عملیاتی محرمانه در مناطق آرناووت کوی و آوجیلار، سه مظنون داعشی را به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش دستگیر کردند.در بازرسی ماموران پلیس از منازل دستگیر شدگان، تعداد زیادی لوازم دیجیتالی، اسناد سازمانی متعلق به تشکیلات تروریستی داعش و چندین فقره اسلحه کمری کشف و ضبط شد.

جبهه مردمی برای آزادسازی اسکندرون ضمن هشدار به ترکیه در مورد حمله به شهر عفرین واقع در شمال استان حلب در سوریه؛ بر مقابله با نیروهای مهاجم تاکید کرد.جبهه مردمی برای آزادی استان اسکندرون یک گروه مسلح در شمال غرب سوریه است که فرماندهی آن را معراج اورال معروف به علی کیالی برعهده دارد.منطقه اسکندرون که پانزدهمین استان سوریه محسوب می شود از سال 1939 با خروج نیروهای فرانسوی، تحت کنترل ارتش ترکیه قرار گرفت.

به گزارش روزنامه کارار، 6 شهروند ترکیه پس از برگزاری نماز جمعه و هنگام خروج از مسجد الاقصی توسط ماموران امنیتی رژیم اشغالگر قدس دستگیر و به مرکز پلیس شهر الخلیل منتقل شدند.پلیس اسراییل هیچ گونه توضیحی در خصوص علت دستگیری این افراد نداده است و سفارت ترکیه در تل آویو و کنسولگری ترکیه در شهر قدس این موضوع را پیگیری می کنند.

حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (کردها) در بیانیه ای، اعلام کردند: ما در هیات اجرایی این حزب، بمباران منطقه امن عفرین توسط ترکیه را به شدت محکوم می کنیم و از جامعه جهانی، سازمان های مدنی و نهادهای حقوقی و قانونی می خواهیم در قبال یک میلیون تن ساکن در منطقه عفرین احساس مسئولیت کنند.اعضای هیات اجرایی حزب اتحاد دمکراتیک سوریه تاکید کردند که عفرین تنها نخواهد بود و همه شهرها و روستاهای شمال و شرق سوریه آماده مقابله با کسانی (ترکیه) هستند که می خواهند در مقابل اراده ملت ها و خواسته های قانونی آن ها بایستند.

دوغو پرینچک رهبر حزب وطن ترکیه در گفت و گویی با شبکه تلویزیونی خبر تورک از تصمیم خود مبنی بر نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2019 ترکیه خبر داد.وی گفت که به عنوان رهبر حزب وطن نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2019 خواهد شد و با توجه به شرایط جامعه در زمان انتخابات، احتمال مذاکره با سایر احزاب به منظور ایجاد یک ائتلاف نیز وجود دارد.در چنین شرایطی اگر احمد داوود اوغلو نخست وزیر سابق نیز به جریان عبدالله گل بپیوندد، شاهد یک جریان قوی رقیب در داخل حزب عدالت و توسعه علیه رجب طیب اردوغان رییس جمهوری فعلی خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما