شناسهٔ خبر: 23663923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

با حضور امام جمعه بندرعباس؛

مراسم گرامیداشت جان باختگان نفتکش سانچی برگزار شد

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جان‌ باختگان حادثه نفتکش ایرانی سانچی با حضور امام جمعه بندرعباس و جمعی کثیری از مردم و مسؤولان در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس عصر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان حادثه نفتکش ایرانی سانچی که با حضور مسؤولان، اقشار مختلف مردم و اعضای جامعه دریایی و بندری استان برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان این حادثه، ضمن برشمردن خدمات فعالان عرصه خدمت به جامعه برای علو درجات شهدای این حادثه دعا کرد.

وی در ادامه افزود: دریا شاهرگ حیاتی اقتصاد یک ملت است، جایگاه تلاشگران وافرادی که در این راه جان باخته اند در مشخص است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: مرگ واقعیت انکارناپذیری در زندگی انسان‌هاست، انسان در انتخاب سرنوشت خود آزاد است و می‌تواند مسیر هدایت و  ضلالت را انتخاب کند، این درحالی است که پروردگار، انسان‌ها را از پیروی از شیطان منع کرده است.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به جانباختن 32 نفر از بهترین نیروها در حادثه نفتکش ایرانی سانچی و درگذشت شهادت گونه آنان گفت: در روایت از ائمه معصومین(ع) چنین بیان شده که افرادی که در حین خدمت، در آتش بسوزند و یا در آب غرق شوند و جان خود را از دست بدهند در حکم شهید هستند.

وی همچنین تاکید کرد: عمر مهم ترین سرمایه هر انسان است که باید با استفاده مناسب از آن، خود را برای ملاقات با پروردگار در سرای آخرت آماده کند.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به آفت رشوه در جامعه امروزی اشاره کرد و گفت: مبارزه با رشوه خیلی مهمتر از مقابله با قاچاق است.

آیت الله نعیم آبادی افزود: رشوه و ربا زیبنده مملکتی که ملتش ائمه اطهار(ع) را دارند نیست، رشوه سبب نابودی جامعه و گسترش بی عدالتی می شود.

گفتنی است، شرکت کنندگان در این مراسم ضمن ابراز همدردی با خانواده جان باختگان حادثه کشتی سانچی به یاد این عزیزان با قرائت فاتحه‌ و برگزاری سوگواری یاد آنان را گرامی داشتند./851/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما