شناسهٔ خبر: 23663825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آذربایجان غربی پذیرای سرمایه گذاران صنایع تبدیلی + فیلم

وجود 70 هزار هکتار باغات میوه، تولید 100 هزار تن کنستانتره و برداشت محصولات استراتژیک گندم و چغندرقند همگی از ظرفیتهای آذربایجان غربی برای جلب سرمایه گذاران صنایع تبدیلی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، وجود 70 هزار هکتار باغات میوه و تولید انواع میوه های هسته دار مانند هلو، آلو، زرد آلو، شلیل داشتن رتبه اول تولید سیب درختی و انگور در کشور بستری مناسب برای سرمایه گذاران صنایع تبدیلی در کشور است.

وجود 48 واحد تولید کنستانتره و آبمیوه و تولید 100 هزار تن کنستانتره در سال که 60 درصد تولید کشور را شامل می شود نشان از هوشمندی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه است.

امسال محصول استراتژیک چقندر قند به میزان 2 میلیون ودویست هزار تن از مزارع آذربایجان غربی برداشت شده است و چرخ های تولید 5 کارخانه قند و دهها کارخانه تولید محصولات منتوعی از جمله قند سازی، شکلات سازی، شیرینی پزی را در سطح کشور به چرخش درآورده است.

محصول سیب زمینی از سایر محصولات زراعی آذربایجان غربی است و بیشتر در شهرهای چالدران و خوی کاشته می شود، علاوه بر آن سیب زمینی استانهای اردبیل، همدان، آذربایجان شرقی خریداری و در کارخانه های صنایع تبدیلی آذربایجان غربی به محصولات صادراتی تبدیل می شوند.

کشورهای عراق، افغانستان، قطر، آذربایجان، ترکمنستان، گرجستان، قرقیزستان و روسیه مقصد کارخانجات صنایع تبدیلی آذربایجان غربی است و ظرفیت مرزی و همجواری این استان با سه کشور مزیتی است که با حمایت های مسئولان از صنایع کوچک و متوسط و رفع موانع و مشکلات مالیاتی، بیمه ای و تامین سرمایه در گردش می تواند ارز آوری کشور را تقویت کند.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_1810080" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2001324/1810080?width=400&height=300"></script></div>
 
 

نظر شما