شناسهٔ خبر: 23663795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

استاد اخلاق حوزه علمیه:

شهدای جنگ تحمیلی اراده و اختیارشان را نورانی کردند

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: شهدای ما در طول جنگ فراتر از هر چیز، اراده و اختیارشان را نورانی کردند و قرآن کریم نیز وعده مقامات رفیع قیامت را به کسانی داده که اراده خود را الهی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی و گرامیداشت یادواره شهدای پایگاه نواب صفوی که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سمنان، حوزه مقاومت بسیج علی ابن ابیطالب (ع) و پایگاه شهید نواب صفوی و با حضور قشرهای مختلف مردم در مسجد ولی عصر(عج) سمنان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد حوزه و دانشگاه در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطرات شهیدانی که با نثار خونشان انقلاب اسلامی را زنده کردند، به قدرت معنوی انسان در پیشبرد اهداف عالیه اسلام اشاره و اظهار کرد: شهدا در طول جنگ فراتر از هر چیز اراده و اختیارشان را نورانی کردند و قرآن کریم نیز وعده مقامات رفیع قیامت را به کسانی داده که اراده خود را الهی کنند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ثمره این اختیار نورانی، پیروزی و مقاوم کردن ما در برابر دشمن و در نتیجه مأیوس شدن آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین احدی، به نمونه‌ای از تحقق این سنت الهی در فتنه اخیر و نامیدی و شکست فتنه گران اشاره کرد که با حمایت و درایت رهبر معظم انقلاب محقق شد.

وی یکی دیگر از مصادیق پیروزی شهدا با انقلاب را شهید نواب صفوی ذکر کرد.

استاد حوزه و دانشگاه به فرمایشات حضرت علی ع در نهج‌البلاغه در رابطه با فتنه اشاره کرد و گفت مولا می‌فرماید فتنه‌ها بر اساس این است که اختیار ما به دست شیطان می‌افتد.

وی گفت: وقتی وسایل حیاتمان از خداست چگونه می‌شود حیات تکوینی بشر را از بین برد.

در این مراسم با مداحی و مرثیه‌سرایی یاد و خاطرات شهید نواب صفوی ، شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب ، شهدای مدافع حرم و شهدای اخیر گرامی داشته شد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما