شناسهٔ خبر: 23663564 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سوال پژمانفر از روحانی درباره فعالیت تلگرام در کشور

منبع: فارس

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: رییس جمهور پاسخگو باشند که حمایت از پیام رسانه‌های داخلی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات و کاهش محسوس قیمت پهنای باند و ترافیک سرویس‌ها و سایت‌های داخلی به کجا رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: همانگونه که ریاست محترم مجلس در جلسه غیرعلنی مطرح کردند، فعالیت مجدد تلگرام در کشور منوط به رعایت چهارچوب قوانین کشور و سپردن تعهد درخصوص همکاری با نهادهای ذیصلاح کشور جهت حفظ امنیت و اطلاعات مردم داخل کشور است که مورد نظر و اهتمام مسوولان ارشد دولتی هم بوده است.

وی افزود: فلذا اینک که پس از اختلالات چند روزه شاهد بازگشایی آن در کشور هستیم، لازم است مسئولان اجرایی دقیقا بطور شفاف پاسخ دهند آیا دغدغه و نظر رئیس محترم مجلس و نمایندگان و وزرای مربوطه در این خصوص تامین شده یا خیر؟ البته این سوال به این معنی نیست که از امکان درز و نفوذ به اطلاعات مردم در لایه‌های مختلف تلگرام خیالمان راحت باشد و هرگونه ناامنی در این نرم افزار را به پای توافقات با وزرای امنیتی خود بگذاریم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اکنون دیگر پذیرفته نیست که منافع مردم و فرصت کارآفرینی جوانان متخصص ایرانی با یک تعهد اطلاعاتی تهاتر شود. این شاید دغدغه شخصی وزیر ارتباطات یا رییس جمهور را رفع کند ولی اکنون باید پاسخگو باشند که حمایت از پیام رسانه‌های داخلی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات و کاهش محسوس قیمت پهنای باند و ترافیک سرویس‌ها و سایت‌های داخلی به کجا رسیده است؟

وی در خاتمه عنوان کرد که نهادهای نظارتی و قضایی باید بابت تضمین‌ها و وعده های محقق نشده رئیس جمهور و وزیر ارتباطاتش که منافع مردم را به قیمت توافقات امنیتی و اطلاعاتی غیرشفاف با یک پیام رسان خارجی معاوضه کرده اند ورود کند. اطلاعات شخصی مردم بازیچه وعده های انتخاباتی و منافع گروهی سیاست پیشه و لفاظ قرار نگیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما