شناسهٔ خبر: 23663494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نرم‌افزار تلفن همراه شهید "سید محمدطاهر طاهری" رونمایی شد

R41471/P1377/S6,70/CT11

اپلیکشین موبایلی روحانی شهید "سید محمدطاهر طاهری" در دوازدهمین تجمع استانی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گلستان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عصر امروز در دوازدهمین تجمع استانی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گلستان از اپلیکشین موبایلی روحانی شهید "سیدمحمدطاهر طاهری" رونمایی شد که این اپلیکشین حاوی زندگی‌نامه، آثار و تصاویری از روحانی شهید سیدمحمدطاهر طاهری است.

مسئول حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان و برادر شهید طاهری در حاشیه این مراسم با بیان اینکه در آماده‎سازی این نرم‎افزار فرصت برای همکاری مناسب با گردآورندگان آن فراهم نبود، اظهار داشت: از طرفی روحیات شهید به صورتی بود که جز تعدادی محدود عکس، صوت یا فیلمی از وی به یادگار نمانده است.

حجت‎الاسلام سیدمحسن طاهری به جمع‎آوری 10 درصد از آثار شهید طاهری اشاره کرد و گفت: آثار مکتوب فراوانی از شهید وجود دارد که هنوز به صورت کامل به آنها پرداخته نشده است.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان اظهار کرد: شهید طاهری از یک چهره حوزوی - دانشگاهی برخوردار بود که علاوه‎ بر تحصیل تا سطوح عالی در حوزه، در دانشگاه فردوسی مشهد نیز تحصیل کرده بود.

وی با اشاره به اینکه شهید طاهری در عملیات خیبر به شهادت رسیده است، خاطر نشان کرد: با وجود اینکه این شهید بزرگوار به‎ علت طلبه بودن می‎توانست در جبهه حضور پیدا نکند به صورت داوطلبانه در جبهه‎های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و در لشکر 5 نصر خراسان به‎عنوان مسئول آموزش لشکر فعالیت داشت.

 طاهری ادامه داد: با وجود اینکه شهید طاهری مسئولیت نظامی نداشت اما در خط مقدم حضور پیدا می‎کرد و فعالیت‎های مختلفی داشت. شهید طاهری در جبهه نبرد مفقود می‎شود که در سال 1387 و پس از 25 سال چشم‎انتظاری پیکر مطهر شهید به زادگاهش بازگشت.

وی با اشاره به اینکه فعالان فرهنگی باید در راستای پیوند آثار دوران دفاع مقدس با نسل جوان تلاش کنند، تأکید کرد: فعالان فرهنگی از ابعاد گوناگون به زندگی‌نامه شهدا بپردازند.

طاهری تصریح کرد: هر کدام از شهدا خصوصیات ویژه‎ای داشتند که شهید طاهری علاوه‎بر تحصیل در حوزه، از یک چهره فرهنگی، هنری و رسانه‎ای برخوردار بود و قبل و بعد از انقلاب اسلامی در مبارزات فعالیت داشت.

برادر شهید طاهری به فعالیت رسانه‎ای شهید طاهری اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه در اوایل انقلاب، نیروهای ارزشی در فعالیت‎های رسانه‎ای اقدامات زیادی نداشتند اما شهید طاهری با شهید روحانی‎فرد در نشریه مستضعفین همکاری‎ می‎کرد.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان با بیان اینکه علاوه‎بر فعالیت‎های مبارزاتی، هنری و فرهنگی شهید طاهری نیاز است به روحیات اخلاقی و معنوی شهید نیز پرداخته شود، اظهار کرد: نیاز است فعالان فرهنگی به صورت آتش به اختیار آثار شهید طاهری که عمدتاً خلاصه‎ای از آثار شهید مطهری و دیگر بزرگان و تألیفات خود بود بپردازند و در این راستا از نهادهای مربوط نیز کمک بگیرند.

شهید سیدمحمد طاهر طاهری فرزند عالم ربانی آیت‎الله سیدحبیب‎الله طاهری است که در سال 1338 در نجف اشرف و در یک خانواده متدین و روحانی به دنیا آمد.وی در اسفندماه سال 1363 پس از نبرد با دشمن در "جزیره مجنون"، هنگام بازگشت از یکی از روستاهای آزاد شده، مورد حمله دشمن قرار گرفت و مجروح شد.

این شهید بزرگوار که در پی این حادثه مفقود شده بود پیکر پاکش پس از سال‎ها انتظار در اواخر دهه هشتاد، به وطن بازگشت.

انتهای پیام/ش

نظر شما