شناسهٔ خبر: 23663362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان با داشتن ظرفیت های متعدد نیاز به نگاه ملی دارد

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بکر در زمینه های مختلف برای ایفای نقش منطقه ای نیاز به یک نگاه ملی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید دانیال محبی امشب در دیدار جمعی از فعالان اجتماعی و رسانه ای منطقه سیستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بکر در زمینه های گردشگری، پایانه های بین المللی، بازارچه های متعدد مرزی، مراکز علمی و دانشگاهی، کشت محصولات سودآور صادراتی و فعالیت‌ های شیلاتی برای ایفای نقش در عرصه منطقه ای به نگاه ملی نیاز دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: منطقه سیستان در دوران دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و یک پایگاه فرهنگی در استان و کشور است.

وی با اشاره به رویکرد توسعه ای دولت به منطقه سیستان با اجرای طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری گفت: سیستان و بلوچستان قابلیت تامین بخش عمده‌ای از نیازهای کشورهای همجوار را هم دارد.

محبی ضمن تاکید بر هم افزایی و ارتباط فرمانداران و مدیران با جوانان و فعالان فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: جمعیت بالای جوان در این استان پتانسیل و سرمایه فوق‌العاده‌ای برای کارآفرینی به شمار می رود.

نظر شما