شناسهٔ خبر: 23663203 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آلودگی هوای گچساران و بهمئی از حد خطرناک گذشت

R41452/P1377/S6,69/CT7

میانگین شاخص کیفیت هوا در گچساران و شهرستان بهمئی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۶ برابر استاندارد افزایش یافته و هوای این دو شهرستان آلوده اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، بر‌اساس شاخص آلودگی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک را نشان می‌دهد.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در گچساران 2 هزار و 495 میکروگرم در مترمکعب بوده و به نوعی 16 برابر استاندارد بوده که به نوعی از حد خطرناک نیز بسیار فراتر است.

سید اسدالله هاشمی با اشاره به اینکه در شهرستان بهمئی ایستگاه سنجش آلایندگی هوا نداریم، افزود: با توجه به نزدیکی شهرستان بهمئی به شهرستان بهبهان استان خوزستان میانگین شاخص کیفیت هوای بهبهان را در نظر می‌گیریم که متاسفانه به 3 هزار 500 میکروگرم در متر مکعب رسیده است.

وی از برگزاری کمیته اضطرار شهرستان بهمئی خبر داد و افزود: اطلاعات و داده‌های لازم در زمینه آلودگی شهرستان بهمئی را به مسئولان و متولیان امر در ستاد بحران استانی و شهرستانی ارائه کرده‌ایم.

هاشمی ادامه داد: اطلاعات مورد نیاز در زمینه شهرستان گچساران نیز به مسئولان و متولیان امر برای تصمیم گیری ارائه شده و تا ساعاتی دیگر نتیجه نشست اضطراری ستاد بحران مشخص می‌شود.

علی وفایی مقدم مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا ساعتی دیگر نشست کمیته اضطراری ستاد بحران برگزار و نتیجه به اطلاع عموم رسیده می‌شود و البته فعلا بنای تعطیلی مدارس ابتدائی را داریم و در صورت لزوم و حاد شدن آلودگی هوا سایر مقاطع را نیز تعطیل می‌کنیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما