شناسهٔ خبر: 23663143 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

فوت روزانه ۴۳ نفر به دلیل تصادف رانندگی

۵۰ درصد تلفات حوادث در کشور مربوط به تصادفات رانندگی است.

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه روزانه ۴۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و ۹۱۰ نفر مجروح می‌شوند، گفت: ۵۰ درصد تلفات حوادث در کشور مربوط به تصادفات رانندگی است.

به گزارش شفا آنلاین، سردار تقی مهری در اجلاس سالانه جوامع ایمن ایران، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی می‌توانیم شاهد کاهش حوادث مختلف در کشور باشیم و به‌طورکلی می‌توان حوادث را از طریق سه مرحله در نظر گرفت و آن را کاهش داد.

وی گفت: پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله سه اصل مهمی است که جهت کاهش حوادث باید آن را در نظر گرفت. همچنین بیشترین حوادث در کشور ما در حوزه رانندگی بوده و 50 درصد کسانی که در سال 95 جان خود را از دست داده‌اند،‌ در حوزه حوادث ترافیکی بوده است.

وی ادامه داد: آتش‌ سوزی، سیل،‌ طوفان، و خودکشی 50 درصد دیگر دلایل جان باختن در اثر حوادث بوده،‌ این در حالی است که در دنیا شاید تصادفات در رده چندم باشند اما در ایران تصادفات رانندگی(driving accidents) مقام نخست حوادث را دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر در دنیا جان خود را به دلیل تصادفات از دست می‌دهند و 55 میلیون نفر نیز مجروح می‌شوند. بر همین اساس در ایران سال گذشته حدود 16 هزار نفر در تصادفات جان باختند و 333 هزار نفر مجروح شدند.

سردار مهری بیان داشت: روزانه 43 نفر در کشور به دلیل تصادفات جان می‌دهند و 910 نفر نیز مجروح می‌شوند که این مسأله هزینه‌های سنگینی برای کشور دارد و باید جهت پیشگیری از این حوادث پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم.

وی گفت: 73 درصد جان‌باختگان در تصادفات در خارج از شهر و 27 درصد در درون شهرها جان خود را از دست می‌دهند و سهم عابر پیاده و راکبان موتورسوار در درون شهرها، 80 درصد است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سال 84، 27 هزار و 700 نفر جان خود را در اثر تصادفات از دست می‌دادند اما در پایان سال جاری این میزان به حدود 16 هزار نفر رسید و این مسأله نتیجه هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف بود.

سردار مهری به نقش همیاران پلیس،‌ فرهنگیاران ترافیک و راهوران محلات اشاره کرد و گفت: کمک صنعت بیمه و وزارت راه و شهرسازی نیز در این کاهش بسیار مؤثر بود به‌طوری‌که توانستیم نقاط حادثه‌خیز را شناسایی و بخشی را دوستان در وزارت راه و شهرسازی برطرف کنند.

وی اضافه کرد: از 8 هزار نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده در کشور 3 هزار مورد آن رفع شده و 5 هزار و 400 نقطه هنوز حادثه‌خیز بوده و در واقع عامل جاده باعث تصادفات فوتی بیش از دو بار در این نقاط شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: کاهش تلفات رانندگی در حالی بوده که در سال 84 تعداد خودروها حدود 7 میلیون و 500 هزار مورد بوده و امروزه بیش از 7 میلیون خودرو و تعداد زیادی موتورسیکلت در سطح شهرها تردد می‌کنند اما با این وجود از طریق فرهنگ‌سازی و همکاری سازمان‌ها شاهد کاهش تلفات رانندگی بوده‌ایم.

نظر شما