شناسهٔ خبر: 23663102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترامپ: دمکرات ها موافق مهاجرت غیرقانونی و کنترل نشده هستند

تهران - ایرنا - دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در توییتی دمکرات ها را به دلیل موافقت با اعمال سیستم مهاجرتی غیرقانونی و کنترل نشده در این کشور، مقصر تعطیلی دولت خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وی در صفحه توییتر خود نوشت: دمکرات ها، ارتش ما را به خاطر تمایلشان به برخورداری از مهاجرت غیرقانونی و کنترل نشده، به عنوان گروگان نگه می دارند. نمی توان اجازه داد این اتفاق روی دهد.
دولت ایالات متحده در پی ناکامی مجلس سنا در تصویب طرح اضطراری بودجه کوتاه مدت برای ادامه کار دولت فدرال، تعطیل شد. برنامه داکا، محور مذاکرات در مورد لایحه بودجه بود، برنامه ای که ترامپ سال گذشته از لغو آن سخن گفت، اما در عین حال به نمایندگان کنگره برای اصلاح آن زمان داد.
هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه آمریکا کوشیدند یکدیگر را مسئول تعطیلی دولت معرفی کنند. در این میان، جمهوریخواهان هشدار می دهند که تعطیلی دولت به ارتش ضربه می زند.
از سویی، دمکرات ها مدعی اند که جمهوریخواهان از توافق خودداری کرده اند، حتی با وجودی که موضوع بررسی بخشی از پیشنهادهای مهاجرتی ترامپ را در ازای محافظت از مهاجرانی موسوم به «رویاپردازان»، مطرح کرده اند. رویاپردازان به مهاجراتی اطلاق می شوند که در دوران کودکی به طور غیرقانونی به آمریکا آورده شده اند.
رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در توییت دیگری به تعداد آرا جمهوریخواهان در مجلس سنا اشاره کرد و نوشت: برای آنها که می پرسند، جمهوریخواهان فقط 51 رای در سنا دارند و به 60 رای نیاز دارند. به همین دلیل ما به پیروزی جمهوریخواهان بیشتری در انتخابات 2018 احتیاج داریم. در آن صورت می توانیم در مورد موضوع جرم و جنایت (و مرزها)، سختگیر باشیم و در ارتباط با ارتش و کهنه کارانمان بهتر عمل کنیم.
اروپام**9109**3404**مترجم: نیره مجیدی راد**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما