شناسهٔ خبر: 23662989 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 در استان البرز؛

اختصاص مبلغ 135 ميليارد تومان براي اشتغال‌زايي روستايي

کرج - خاکپور

معاون وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي با بيان اينکه تقريباً مبلغي معادل 11هزار ميليارد تومان براي مناطق روستايي تخصيص يافته است گفت: که از اين مبلغ 135 ميليارد تومان براي اشتغالزايي روستايي در استان البرز تخصيص يافته است.

به گزارش خبرنگار آفرينش به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني استانداري البرز، سيد حميد کلانتري با بيان اين مطلب در جلسه ستاد عالي هماهنگي و توسعه تعاون در استان البرز اظهار داشت: مهمترين هدف طرح روستا تعاون، توانمندسازي و ايجاد اشتغال در مناطق روستايي است تا روستاييان با تشکيل تعاوني و استفاده از ظرفيت‌هاي روستاي محل سکونت خود اشتغالزايي کنند.

وي افزود: طرح روستا تعاون از مهاجرت بي رويه و گسترده روستاييان به شهرهاي بزرگ جلوگيري مي‌کند و نرخ بيکاري در مناطق محروم و روستايي را کاهش مي‌دهد.

وي از بخش تعاون به عنوان يکي از بسترهاي ايجاد اشتغال در روستاها نام برد و افزود: براي اجراي اين طرح در گام اول هزار روستا به تفکيک هر استان هدفگذاري شده که در صورت پيشرفت مطلوب کار در گام دوم هزار روستاي ديگر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با تاکيد بر اين که در بخش دولتي، غيردولتي و اتحاديه‌ها و تمامي بخش‌ها بايد کمک کنيم که تعاون به جايگاه واقعي خود برسد، افزود: بايد نگاه‌هاي مثبت را به سمت تعاون سوق دهيم .وي با اشاره به مصداقي عيني از تاثير تعاون بر رشد اقتصادي و توسعه در منطقه تصريح کرد: قلعه گنج يکي از محروم‌ترين نقاط کشور است ولي در اين منطقه در يک حرکت اجتماعي با محوريت فرهنگ تعاون، رشد اقتصادي شکل مي‌گيرد.کلانتري با تاکيد بر اين که تعاوني‌ها رشد و توسعه منطقه را ايجاد مي‌کنند، بيان کرد: به تناسب نيازهاي جامعه مي‌توان تعاوني‌ها را شکل داد و در حقيقت تعاوني تجميع ظرفيت‌هاي کوچک و ايجاد بستر هم‌افزايي بيشتر است.معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، تعاون را سازماندهي شرکت‌ها و بنگاه‌هاي کوچک معنا کرد و افزود: خريد ارزان‌تر، بازار‌يابي منطقي‌تر و صادرات گسترده‌تر با بهره‌‌گيري موثر از ناحيه تعاون شکل مي‌گيرد.مهندس کلانتري بر سلامت تعاوني‌ها تاکيد و تشکيل شبکه براي تعاون را ثروت اصلي بخش تعاون عنوان کرد و گفت: بين تعاوني‌هاي توليد مصرف و خدمات بايد تعامل اثربخش ايجاد شود و اين موضوع بايد مورد توجه اتاق‌هاي تعاون قرار بگيرد.

شهردار اصفهان خبرداد:

فروش 250 ميليارد تومان اوراق مشارکت براي پروژه متروي اصفهان

اصفهان-راعي

شهردار اصفهان گفت: در سال جاري 250 ميليارد تومان اوراق مشارکت براي پروژه مترو به فروش رسيده است، در سال آينده تامين اعتبار مترو از طريق اوراق مشارکت به صورت جدي‌تر دنبال مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، قدرت‌ا... نوروزي در حاشيه بازديد معاون عمراني وزير کشور از ايستگاه ميدان امام حسين(ع) اظهار کرد: درصدد هستيم طبق قولي که به شهروندان داده شد، خط يک مترو را تا پايان سال به صفه برسانيم.

وي با بيان اينکه در مسير خط يک، شش ايستگاه باقي مانده که هنوز تکميل نشده است، افزود: تمام تلاش مديريت شهري بر تکميل ايستگاههاي باقي مانده است، البته طبق برنامه‌ريزي‌ها تا پايان سال عمليات اجرايي دو ايستگاه مرکزي مترو شامل ايستگاههاي ميدان امام حسين(ع) و انقلاب به پايان مي‌رسد.

شهردار اصفهان با اشاره به فروش اوراق مشارکت براي پروژه مترو گفت: در سال جاري 250 ميليارد تومان اوراق مشارکت براي پروژه مترو به فروش رسيده است، در سال آينده تامين اعتبار مترو از طريق اوراق مشارکت به صورت جدي‌تر دنبال مي‌شود.

پيش‌بيني چهار هزار ميليارد تومان اعتبار براي مترو کلانشهرها

معاون عمراني وزير کشور گفت: خريد دو هزار واگن از طريق فاينانس طبق مصوبه دولت براي تمام قطارهاي شهري کشور انجام شده است که 350 واگن مربوط به شهرهاي اصفهان، شيراز و تبريز است.

سيد محمد علي افشاني در حاشيه بازديد از عمليات اجرايي ايستگاه مترو ميدان امام حسين(ع) افزود: يکي از مهمترين برنامه‌هاي دولت توسعه حمل و نقل عمومي است، البته متولي حمل و نقل درون شهري، شهرداريها هستند که اولويت آنها تقويت حمل و نقل عمومي و در راس آن قطار شهري است که خوشبختانه هم اکنون قطار شهري در اصفهان فعال است.

وي افزود: چند رديف در قانون بودجه وجود دارد که شهرداريها مي‌توانند براي تامين اعتبار قطارشهري از آن استفاده کنند از جمله تبصره پنج قانون بودجه که در اين تبصره، شهرداريها مي توانند اوراق مالي را به فروش برسانند، البته دولت خريد 50درصد از اوراق را تضمين مي‌کند، استان اصفهان در سال جاري 250 ميليارد تومان اوراق مشارکت به فروش رسانده و در اين رابطه جزء شهرهاي موفق کشور بعد از شيراز است.

در آذربايجان غربي؛

برگزاري مانور زلزله با حضور اکيپ‌هاي فني آبفاي شهري

اروميه- صديقي

کارکنان شرکت آب و فاضلاب شهري آذربايجان غربي نيز همچون ساير دستگاهها با حضور خود، اقدام به کمک‎رساني و توزيع آب بسته‎بندي شده به زلزله‌زدگان اين حادثه فرضي کردند.

دراين مانور کارکنان شرکت آب و فاضلاب اقدام به قطع نشتي گاز کلر کرده واز پخش اين ماده سمي در محيط جلوگيري به عمل آوردند.

علاوه براين دستگاه بسته‎بندي آب از سوي اين شرکت براي بسته‎بندي آب وارائه آن به محرومان زلزله‌زده ايجاد شده بود که در اين ميان واحد سيار کنترل کيفي آب شرکت آب و فاضلاب شهري آذربايجان غربي سريعا در محل حادثه حضور يافتند و اقدام به کنترل کيفي آب شرب مصرفي زلزله‎زدگان کردند. ايجاد تانکرهاي آبرساني آب غير قابل شرب براي مصارف بهداشتي زلزله‎زدگان از ساير اقدامات شرکت آب وفاضلاب شهري استان در مانور فرضي زلزله در اروميه بود.

معاون امور عمراني استانداري آذربايجان غربي در اين مانور گفت: درچنين مانورهايي ضعف دستگاههاي مرتبط ارزيابي مي‎شود تا در هنگام وقوع حوادث طبيعي با حداکثر توان براي امدادرساني آماده شوند.تقي کهوريان بابيان اينکه دستگاه ها بايد با آمادگي حداکثري در مانورهاي مختلف شرکت کنند؛ گفت: در اين شرايط تمامي نقاط ضعف دستگاههاي مختلف آشکار شده و مي‎توانند آنها را در فاصله کوتاهي برطرف کنند.

نظر شما