شناسهٔ خبر: 23662971 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 ساغلام گران‌ترين مربي ليگ است

گفته مي‌شود مبلغ قرارداد ارطغرل ساغلام با تراکتورسازي تبريز تا پايان فصل 380 هزار دلار است.

اين در حالي است که تا پايان فصل فقط 10 بازي باقي مانده و البته 6 بازي مرحله گروهي ليگ قهرمانان هم تا قبل از پايان ليگ برتر انجام خواهد شد.

در واقع ساغلام اين 380 هزار دلار را براي 16 بازي دريافت خواهد کرد يعني به طور ميانگين براي هر بازي حدود 24 هزار دلار! با توجه به ملغ قرارداد وينفرد شفر با استقلال که پايين‌تر از ساغلام است و بازي‌هاي بيشتري که او روي نيمکت استقلال خواهد نشست و حتي در مقايسه با قرارداد برانکو با پرسپوليس، به نظر مي‌رسد سرمربي جديد تراکتورسازي گران‌ترين مربي فعلي ايران است.

راز بقاي مشکي پوشان؛

6 برد از 10بازي!

با باخت 4-1 مقابل نفت، حالا مشکي پوشان با تيم پانزدهم جدول هم 5 امتياز اختلاف دارد و جدي‎ترين گزينه سقوط به ليگ يک است. اين تيم در پايان هفته بيستم فقط 13 امتياز کسب کرده و با ادامه اين روند قطعا چند هفته مانده به پايان ليگ، به دسته پايين‎تر سقوط خواهد کرد. شاگردان رضا عنايتي براي بقا بايد حداکثر امتيازات باقي مانده را بگيرند.

با توجه به شرايط جدول، به نظر مي‎رسد رسيدن به امتياز 30 مي‎تواند آنها را از سقوط به ليگ يک نجات دهد و شرط رسيدن به اين امتياز، کسب حداقل 6 برد از 10 بازي بعدي است! اين در حالي است که سياه‎جامگان از 20 بازي قبلي خود فقط 2 برد به دست آورده و پيروزي در 6 بازي از 10 بازي باقي‎مانده در اين شرايط براي اين تيم چيزي در حد معجزه است. سياه‌جامگان در دو فصل گذشته هم با چيزي شبيه به معجزه و در آخرين دقايق آخرين بازي فصل در ليگ برتر ماندني شده ولي با توجه به شرايط فعلي به نظر مي‌رسد اين بار خبري از معجزه نخواهد بود.

اشتباه عجيب سپيدرودي‌ها؛

به خير گذشت!‌

سپيدرود در حالي موفق شد با نتيجه دو بر يک از سد تيم سپاهان عبور کند که يک اشتباه از سوي سرپرست سپيدرود مي‌توانست اين برد شيرين را از چنگ رشتي‌ها دربياورد. درست در دقيقه 81 که سپيدرود موفق شد به وسيله نورمحمدي به گل دوم برسد علي کريمي براي حفظ نتيجه و تغييرات تاکتيکي به ميعاد يزداني دستور داد تا خود را گرم کند و بلافاصله وارد زمين شود.

اما زماني که يزداني قصد داشت برگه تعويض را به يدالله سليماني نماينده فدراسيون و سعيد مقدم داور چهارم مسابقه تحويل بدهد، سپيدرودي‌ها متوجه شدند که نام ميعاد يزداني به اشتباه از سوي آنها به عنوان بازيکن ذخيره رد نشده ست و يزداني در جمع 18 نفره ترکيب سپيدرود جاي ندارد!

اين اشتباه سرپرست و مدير رسانه‌اي سپيدرود که مي‌بايست اسامي اعلام شده در ابتداي بازي از سوي آنها بررسي و با ليست خواسته شده سرمربي تطبيق داده شود، موجب شد تا وقفه‌اي چند دقيقه‌اي در تعويض سوم سپيدرود صورت گيرد و در حالي که تمام حواس نيمکت نشينان به اين مشکل معطوف بود، درهمين لحظات سپاهان توانست گل نخست خود را وارد دروازه سپيدرود کند.

در نهايت يک دقيقه پس از دريافت گل، جواد آقايي پور به جاي ميعاد يزداني که نامش در ليست قرار نگرفته بود، وارد زمين شد. مسببين اين اشتباه خيلي خوش شانس بودند که علي رغم اين اتفاق، بازهم سپيدرود توانست برنده مسابقه باشد. در غير اين صورت يک اشتباه ساده مي‌توانست سه امتياز حساس اين بازي را از آنها بگيرد.

خالد شفيعي به ذوب آهن رفت

خالد شفيعي مدافع سابق تيم‌هاي اف سي سئول کره جنوبي و تراکتورسازي با عقد قراردادي تا پايان فصل رسما به ذوب آهن اصفهان پيوست.

او در نيم فصل رقابت‌هاي کي ليگ کره جنوبي به اف سي سئول رفت اما فرصت چنداني براي بازي در اين تيم پيدا نکرد. به همين دليل در پايان فصل از سئول جدا شد و به ايران آمد. حالا هم که خبر رسيده در يک انتقال غافلگير کننده به ذوب آهن رفته است. او قبلا در تراکتورسازي شاگرد امير قلعه نويي بوده و در نيم فصل دوم در ذوب با اين مربي کار خواهد کرد.

انگليس ميزباني جام‌جهاني 2030 را مي‌خواهد

اتحاديه فوتبال انگليس اعتقاد دارد به دلايلي خاص ميزباني جام‌جهاني 2030 به اين کشور خواهد رسيد و تا حدودي از کسب ميزباني جام‌جهاني 12سال بعد مطمئن است. انگليسي‌ها که در رقابت با آلمان و برزيل در کسب ميزباني جام‌هاي جهاني 2006 و 2018 شکست خوردند اين مرتبه با يک استراتژي جديد وارد رقابت با کشورهاي آمريکاي‌جنوبي و اقيانوسيه شده‌اند. گفته مي‌شود کشور انگليس به اين بهانه که زادگاه فوتبال اين کشور بوده مي‌خواهد فيفا را متعاقد کند که در يکصدمين سال برگزاري جام‌جهاني ميزباني اين رقابت‌ها را به آنها بدهد. بريتانيايي‌ها پس از گرفتن ميزباني المپيک 2012، جام‌جهاني راگبي 2015 و بازي‌هاي کشورهاي مشترک‌المنافع در سال 2014 به دنبال يک ميزباني ديگر هستند.

يکي از مقامات اتحاديه فوتبال انگليس در اين باره به نشريه «سان» گفته است: «اين اقدام بيشتر به اين معناست که ما به عنوان نماينده اروپا و يوفا خواهان ميزباني هستيم و اين مسئله نسبت به اين که ميزباني ما خاص خواهد بود اهميت دارد. آنچه درباره ميزباني ليگ ملت‌هاي اروپاي 2020 رخ داد و ميزباني ورزشگاه ومبلي در مرحله نهايي نشان داد ارتباط ما با يوفا هم تغيير کرده است. بايد رو به جلو حرکت کنيم و حتي از لحاظ نتيجه‌گيري هم به نتايجي که در رده پايه در سال 2017 گرفتيم ادامه دهيم.» رقباي انگليس در راه ميزباني جام‌جهاني 2030 هم 5 کشور ديگر هستند. در آمريکاي‌جنوبي کشورهاي اروگوئه، آرژانتين و پاراگوئه به صورت مشترک و در اقيانوسيه هم استراليا و نيوزلند به صورت مشترک خواهان گرفتن ميزباني اين رقابت‌ها شده‌اند. با اين حال يوفا مدعي شده کشورهاي قاره اروپا هم بايد نامزد شوند چرا که نسبت به کشورهاي قاره‌هاي ديگر شانس بيشتري براي ميزباني خواهند داشت. الکساندر چفرين رئيس يوفا يکي از طرفداران فوتبال انگليس است و ارتباط اتحاديه فوتبال اروپا با اتحاديه فوتبال انگليس هم پس از حضور او روي صندلي رياست يوفا بهتر شده. اين اتحاديه به طور کامل از انگليس براي ميزباني جام‌جهاني 2030 حمايت خواهد کرد.

نظر شما