شناسهٔ خبر: 23662945 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

حکايت پرسپوليس ليگ هفدهم؛

مهماني که به هيچ ميزباني رحم نمي کند

صاحب‌خبر -

با نگاهي به نتايج بازي هاي خانگي پرسپوليس در ليگ هفدهم و مقايسه آن با نتايج بازي هاي خارج از خانه اين تيم، به خوبي آشکار است که سرخپوشان در اين فصل در بازي هاي خارج از خانه تيم ديگري مي شود و همه رقباي خود را نگران مي کنند. تنها شکست تيم برانکو در خانه رقم خورد و همچنين چهار بازي خانگي هم براي اين تيم نتيجه اي بهتر از مساوي نداشته است. پرسپوليس از 10 بازي خانگي خود تا اين هفته، فقط در نيمي از بازي هايش پيروز شده، و به ميانگين 1/9 امتياز در هر بازي دست يافته است. گفتني است پرسپوليس در جدول بازي هاي خانگي صدرنشين نيست؛ استقلال تهران با امتياز برابر اما تفاضل گل بهتر در صدر جدول بازي هاي خانگي قرار گرفته و پرسپوليس تيم دوم است.

جدول کلي رقابت هاي اين فصل نشان مي دهد که پرسپوليس صدرنشين بلامنازع بازي هاست و استقلال تهران در رده ششم قرار گرفته است. اين اختلاف در جايگاه دو تيم، و به خصوص، اختلاف امتياز دو رقيب سنتي را چگونه مي توان توجيه کرد؟ عملکرد و نتايج پرسپوليس در بازي هاي خارج از خانه و همچنين جايگاه سرخپوشان در جدول بازي هاي خارج از خانه به خوبي پاسخ اين سئوال را آشکار و شفاف مي سازد. شاگردان برانکو 10 بازي در خانه حريف انجام داده اند و همچنان در خارج از خانه بدون شکست هستند.

کسب 8 پيروزي و 2 تساوي در بازي هاي خارج از خانه بيانگر اين است که برانکو و تيمش در اين فصل نتايج فوق العاده اي کسب کرده اند و از 30 امتياز ممکن، 26 امتياز به دست آورده اند و همين عملکرد بازي هاي خارج از خانه سرخپوشان باعث ايجاد اختلاف فاحش بين دو رقيب سنتي مي شود؛ دو تيمي که در خانه نتايج کاملا مشابهي کسب کرده اند اما داستان دو تيم در خارج از خانه کاملاً متفاوت بوده و تفاوت نتيجه گيري دو تيم از زمين تا آسمان است. پرسپوليس که در بازي هاي خارج از خانه تنها در برابر فولاد خوزستان (تيم بدون شکست در بازي هاي خانگي) و سپاهان اصفهان به نتيجه مساوي دست يافته، با ميانگين 2/6 امتياز در هر بازي خارج از خانه به تيمي بي رقيب در رقابت هاي اين فصل تبديل شده و انتظار قهرماني تيمي به جز سرخپوشان امري غيرممکن است که فقط معجزه مي تواند آن را ممکن بسازد؛ چرا که با روند فعلي نتيجه گيري و عملکرد،به خصوص در بازي هاي خارج از خانه، پرسپوليس را بايد مدعي شماره يک و تقريباً بدون رقيب رقابت هاي اين فصل دانست. با اين اوصاف بدون ترديد هيچ ميزباني دوست ندارد اين مهمان را در خانه اش ببيند.

نظر شما