شناسهٔ خبر: 23662357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه کرمان : شورای فرهنگ عمومی قلب تپنده مسائل فرهنگی هراستان است

نماینده ولی فقیه در استان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت : باید با تمهید یک نقشه را ه مشخص در راستای نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در نسل جوان ونوجوان حرکت کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دراین نشست حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با قدر دانی از خدمات آیت الله جعفری امام جمعه کرمان : شورای فرهنگ عمومی قلب تپنده مسائل فرهنگی هراستان استرئیس سابق شورای فرهنگ عمومی استان گفت : باید دستگاههای متولی حوزه فرهنگ برای عملیاتی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان و توسعه مسائل فرهنگی راهکار ویژه اتخاذ کنند .
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه جبهه استکبار با تمام توش وتوان خود برای مقابله با فرهنگ ایرانی اسلامی به پا خواسته است افزود : باید فرصت ها و تهدیدهای فرهنگی را شناسایی و با بر گزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی برای اجرایی شدن مصوبات بیشتر تلاش شود .
نماینده مردم کرمان وراور در مجلس هم در این نشست با بیان اینکه سند مهندسی فرهنگی در کشور تصویب شده است گفت : با اجرایی شدن مصوبات این سند هم افزایی بیشتری در حوزه فرهنگی صورت خواهد گرفت .
زاهدی انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جدید را وظیفه ارکان فرهنگی دانست و افزود :شورای فرهنگ عمومی باید برای ارتباط بین نسلی و پیوند این نسلها با هم تلاش کند .
در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان علیرمضانی مدیر کل صدا وسیمای مرکز کرمان هم در این نشست از آمادگی صدا وسیما برای انعکاس دستاوردهای دستگاههای اجرایی استان در حوزه های مختلف در طول سالهای بعد از انقلاب خبر داد و گفت : دستگاهای اجرایی با تهیه گزارشهای مستند از فعالیتهای خود برای انتقال این فعالیتها به نسلهای جوان ونوجوان می توانند نگرش آنان را در اعتماد به نظام وانقلاب دو چندان کنند .
رئیس کل دادگستری استان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته برای مدیریت فضای مجازی به تبیین جرائم فضای مجازی پرداخت .
موحد افزود :مدیران باید به درک مشترکی برای مدیریت فضای مجاز برسند تا بتوانند به نحو مطلوب این فضا را به سمتی امن برای تبادل اطلاعات سوق دهند .
ذکا اسدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان هم در این نشست با تاکید بر پرهیز از پراکندگی فعالیت در حوزه های فرهنگی افزود :باید با سوق دادن بودجه های فرهنگی به سمت اولویت ها راهبرد مشخصی برای فعالیتهای فرهنگی استان تبیین شود .
دراین نشست حجت الاسلام جلالی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و صدفی مدیر شورای هما هنگی تبلیغات اسلامی استان نیز گزارشی از فعالیتهای فرهنگی ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی در استان ارائه کردند .
همچنین در نشست یاد شده پایش فعالیت های دستگا ههای حوزه فرهنگ در خصوص فضای مجازی و اولویت تخصیص بودجه به این مقوله از سوی دستگاهها مورد تصویب قرار گرفت.

نظر شما